Pages

Gambar Jesus Dalam BUku Panduan Haji

Semua jemaah haji yang sedang mengikuti seminar untuk menunaikan ibadah haji ke Mekah ternyata terkejut apabila menerima sebuah buku panduan haji yang mengandungi gambar Jesus.

Kementerian Agama Kota Bengkulu Indonesia juga terkejut apabila perkara itu diadukan oleh seorang peserta dalam seminar haji yang diadakan baru-baru ini.



Peserta, Yusrati pelik dengan gambar yang dipaparkan kerana memikirkan buku panduan itu seharusnya mengandungi ayat-ayat zikir dan juga cara-cara menunaikan ibadah haji.

“Di buku panduan haji ada gambarnya Jesus sedang menggembala kambing yang tertulis ‘Jesus Penggembala Kambing Yang Baik’,” katanya.




Menurut kenyataan dari Ketua Penyelenggaraan Haji & Umrah Kementerian Agama Kota Bengkulu, Efendi Joni berkata, buku panduan itu disediakan oleh pihak Kementerian Penyelenggaraan Haji dan Umrah Kementerian Agama Republik Indonesia.

Efendi memberitahu buku-buku yang telah dicetak sebanyak 280 naskah itu akan dipulangkan semua kerana bimbang akan berlakunya salah faham yang melibatkan agama Islam dan pengganut agama Kristian.

Dia turut memaklumkan insiden gambar itu mungkin mempunyai motif untuk menaikkan semangat marah di kalangan umat Islam

Nurul Elfira Loy dipertikai sertai Fear Factor Malaysia



BELUMPUN sempat beradu nasib, kewujudannya dalam deretan nama 30 selebriti tempatan yang menyertai pertandingan Fear Factor Malaysia, bagai dipertikai.
Pertikaian yang tercetus langsung tidak membabitkan popularitinya kerana ternyata pemilik nama Nurul Elfira Loy itu sudah dikenali, dan tidak keterlaluan menyifatkan pembabitan gadis itu mampu menarik kelompok penonton remaja yang menjadi pengikut setianya selama ini.
 Komentar mengatakan dia tidak layak, bersifat peribadi ekoran saiz tubuh gadis cantik itu yang genit sehingga kemampuannya diperlekehkan tanpa dia diberi peluang beradu nasib.
“Saya sedar ramai yang terkejut apabila saya terpilih menjadi salah seorang selebriti yang menyertai pertandingan Fear Factor Malaysia. Pendapat mereka itu sebenarnya tidak membuatkan saya ‘down’, akan tetapi ia melonjakkan lagi keinginan saya untuk mencuba.
 
“Berdasarkan pengamatan saya menerusi siri Fear Factor sebelum ini, saya tahu cabaran yang harus ditempuhi peserta tidak mudah. Tidak meletakkan sebarang harapan untuk menang, tetapi sekurang-kurangnya saya mencuba. Paling tinggi sasaran saya hanya mahu ke peringkat final.
“Mungkin orang nampak saya begini (kecil) dan lembut, tetapi saya sebenarnya seorang yang gemarkan aktiviti lasak dan mampu mencabar diri,” katanya.
Bakal bergandingan dengan Ajak daripada kumpulan Shiro (Raja Lawak) sebagai sebuah pasukan, duta produk kecantikan Maybelline itu turut ditanya apakah pembabitannya menerusi program berkenaan sebagai melangsaikan komitmen dengan Astro lantaran dia dilantik sebagai Wajah Eksklusif Astro.
“Sewaktu saya ditawarkan menyertai pertandingan ini oleh pihak Astro, tanpa berfikir panjang saya terus bersetuju kerana saya mahu mencuba. Saya tidak pernah tahu bahawa pembabitan saya menerusi program ini boleh mengurangkan baki ‘jam’ atau komitmen saya dengan Astro sebagaimana tertera dalam kontrak Wajah Eksklusif Astro.
“Untung untuk saya sebenarnya apabila dimaklumkan pembabitan ini diambil kira sebagai tempoh waktu bekerja dengan Astro. Sambil-sambil saya ingin melakukan perkara yang saya suka, saya juga bekerja,” katanya.
Mengenai pemilihan Ajak atau nama sebenarnya Mohammad Hanaffi Razak, 26, sebagai pasangan, Elfira berkata, mereka saling mengenali memandangkan sama-sama menaungi Astro.
“Semasa saya mendapat tawaran Fear Factor Malaysia, hanya dua peserta saja yang saya tahu ketika itu iaitu abang Ajak dan Jehan Miskin. Memandangkan saya dan abang Ajak saling kenal serta sama-sama menaungi Astro, jadi saya mengajak dia untuk menjadi rakan sepasukan,” katanya.

Berbicara soal cabaran bakal ditempuhi antara satu lagi tarikan yang membuatkan si manis berusia 19 tahun yang melonjak menerusi drama bersiri Qalesya ini menyatakan persetujuannya.
Ujar Elfira, dia tidak begitu takut pada binatang walaupun ada beberapa jenis tidak disukainya. Namun paling meloyakan ketika menonton siri Fear Factor yang mempunyai francais di merata dunia adalah cabaran memakan makanan berupa organ haiwan dan binatang buas.
“Apa yang menyeronokkan mengenai Fear Factor Malaysia, peserta tidak akan berdepan dengan cabaran yang memerlukan kami makan makanan eksotik boleh membawa kesan kepada tubuh badan.
“Yang pasti, saya difahamkan akan ada cabaran membabitkan laut, kawasan tinggi termasuk binatang buas memandangkan penggambaran program ini dilakukan di Afrika. Saya akan berangkat ke sana pada 22 Oktober dan jika mampu bertahan sampai peringkat final, saya akan berada di sana sehingga 16 November,” katanya.
Sempena keberangkatan nanti, Elfira bakal mengubati rindu peminat dengan kemunculan sebuah drama dinanti ramai, Dalam Hati Ada Taman yang dibintangi bersama aktor kacak dari seberang, Randy Pangalila. Drama bersiri 13 episod arahan Michael Ang itu akan bersiaran pada 29 Oktober.
Gandingan Elfira dan Randy menerusi drama itu bukanlah yang pertama kerana sebelum ini mereka pernah menjadi pasangan kekasih dalam sebuah cereka dengan judul Biar Mimpi Sampai Ke Bintang. 
Gara-gara Elfira masih lagi menjadi bintang pilihan untuk digandingkan dengan pelakon remaja terkenal Indonesia itu, khabarnya mengundang cemburu pelakon remaja (perempuan) di negara ini.
“Dulu saya meminati Randy kerana lakonannya menerusi Cinta Kirana. Sampaikan masa ‘shooting’ dengan Michael Ang, jika ada masa terluang saya minta buka drama itu kerana saya dan mama mengikuti siri berkenaan.
“Michael yang turut menonton bersama kami memuji lakonan Randy dan berkata pada saya, mana tahu suatu hari nanti dapat berlakon dengan dia. Tup-tup! Atas usaha Michael juga, saya dapat berlakon dengan Randy dalam drama Biar Mimpi Sampai Ke Bintang.
“Bertitik-tolak daripada gandingan itu, Astro khabarnya menerima maklum balas sangat positif sehingga peminat dan penonton sendiri memberi cadangan agar drama seterusnya membabitkan kami berdua. 
“Sebagai memenuhi permintaan pelanggan, maka lahirlah drama Dalam Hati Ada Taman. Berbanding pengalaman pertama, ternyata gandingan kali ini lebih memudahkan saya dengan Randy untuk bekerja memandang sudah ada keserasian yang dibina melalui kerjasama terdahulu selain sudah faham kerja masing-masing.
“Melalui drama ini, saya memegang watak sebagai Bella yang menetap dengan ibunya di Paris dan bekerja di sebuah kedai roti. Di mana Randy yang menggunakan nama sebenarnya sebagai watak turut mencari rezeki di kedai sama.
“Kami selalu bergaduh kerana Bella tidak sukakan Randy yang sering mengusiknya. Kehidupan Bella dan ibunya yang mencabar di kota Paris membuatkan ibunya mahu menjodohkan Bella dengan anak orang kaya namun Bella enggan.
“Menyedari Randy menyukainya, Bella minta Randy menyamar sebagai tunangannya. Ingin tahu konflik yang berlaku seterusnya, kenalah menonton drama ini,” kata Elfira dengan nada suara manja.
Memiliki pelbagai kebolehan, penuntut jurusan Diploma in Entertainment Arts, Kolej Universiti KDU itu juga mempunyai bakat mengacara. Khusus untuk peminat ciliknya, Elfira akan bersiaran setiap Ahad jam 10 pagi menerusi program Rekativiti.
Rekativiti adalah rancangan kanak-kanak bawah 12 tahun yang dikendalikan bersama Zoey Rahman, di mana program itu cuba mencungkil kebolehan si cilik dalam menghasilkan rekaan mengikut kreativiti masing-masing.

Wanita yang tutup aurat lebih terhindar dari kanser kulit



untuk terhindar dari pelbagai penyakit,kita mestilah aktif dan mencegah seperti kata pepatah mencagah lebih baik dari mengubati.Salah satunya adalah mencegah dari penyakit kanser kulit akibat dari pancaran matahari terus kepada kulit anda.

wanita biasanya sering memakai pakaian yang terbuka ketika diluar,apatah lagi ketika cuaca yang panas terik.Sinar pancaran yang berlebihan terhadap kulit akan mengakibatkan kanser pada kulit anda.Oleh itu wanita haruslah melakukan penegahan awal

Untuk melindungi diri anda dari kanser kulit,anda boleh membuat perlindungan dari sekarang.Lebih baik jangan memakai pakaian yang lebih terbuka ketika patahari bersinar terik.Anda boleh memakai payung atau pakaian yang lebih tertutup ketika dibawah pancaran matahari yang terik

jika anda memakai losten sinaran matahari pun masihbelum tentu anda dapat mengelakkan diri dari kanser kulit.anda perlu berwaspada terhadap gejala yang timbul dapa kulit anda contohnya perubahan pada warna kulit,tahi lalat,bintik-bintik,serta pembesaran pigment.Jika anda mempunyai masalah kulit atau luka yang tidak sembuh dalam jangka masa yang panjang.anda dinasihatkan untuk berjumpa dengan doktor..

P/s: lebih baik tutup aurat,bukan saja jaga kuit jaga kehormatan jaga kecantikan dan sebagainya..namun apa yang penting adalah istiqamah dari anda sendiri unutk melakukannya

Isteri sanggup bagi minum darah haid dan air mani gajah sihir suami



SEORANG isteri tergamak menggunakan darah haidnya dan air mani gajah untuk menyihir suami supaya menurut segala perintahnya, manakala dia bebas melakukan apa saja.

Selain dua bahan jijik itu, isteri durjana berkenaan turut menggunakan minyak pengasih, tangkal pengikat nafsu dan wafak (gambar rajah yang dilukis di atas kain kuning dalam bentuk tulisan Jawi dengan menggunakan kalimah ALLAH) supaya dia kelihatan hebat pada pandangan orang lain.

Bagi memastikan kemujaraban tangkal darah haid itu, ia  dibalut dalam kertas bertulisan Jawi dicelup dalam minuman suami.

Apabila meminum air itu, suami menjadi lemah, tidak mampu melawan kata-kata isteri, menurut arahannya atau menjadi pak turut, selain mengalami sakit badan dan kepala serta jiwa yang tidak tenteram.

Kesengsaraan itu diceritakan seorang suami yang mahu dikenali sebagai Halim, 30-an, apabila menjadi mangsa sihir isteri sejak lima tahun lalu.

Dia yang berasal dari daerah Lipis dan pernah bekerja di Petaling Jaya, Selangor, mendakwa menjadi mangsa kezaliman isterinya sejak sebelum berkahwin sehingga rahsia ilmu hitam yang dipraktikkan itu terbongkar Disember lalu.

Menurutnya, dia terkejut apabila menemui pelbagai jenis tangkal yang disimpan di rumah, termasuk didakwa darah haid yang digunakan untuk menundukkannya.

“Selama ini memang banyak perubahan berlaku pada diri saya. Saya jadi malas hendak bekerja, bila bergaduh dengan isteri saya cepat mengalah meskipun ada ketika dia salah, selalu sakit badan dan kepala, manakala hati selalu tidak tenteram.

“Segala masalah itu terbongkar apabila saya menemui nota jampi serapah di atas meja isteri. Hasil pencarian di dalam rumah, saya menemui pelbagai jenis tangkal yang dia simpan rapi di dalam sebuah kotak.

“Saya turut menemui SMS isteri yang dipercayai menjalin hubungan sulit dengan suami orang yang juga pelanggannya. Sebenarnya dia mahu kelihatan berkuasa dan pernah berkata kepada saya, jika dia hendak sesuatu dia akan lakukan walau apa cara sekalipun. Mungkin kerana itu, saya menjadi sasaran,” katanya di sini, kelmarin.

akhbar sinar

Cara Orang Kaya Parking Kereta (video)



jom kita lihat bagaimana cara orang kaya yang tinggal di apartment tinggi-tinggi parking super car mereka betul-betul di sebelah rumah.

parking ini terdapat di hamilton park,singapore..biasalah kan singapore mempunyai masalah ruang parking ebab negara mereka yang kecil,jadi cara ini adalah satu altenatif untuk penduduk apartment tersebut meletakkan kereta....

macam dalam filem tokyo drift dah tengok.
menarik dan owesome

Simpan Mayat Anak Dalam Peti Sejuk



China – Kerana terlalu sedih dengan kematian anak lelaki mereka yang berusia 18 tahun, kira-kira enam tahun lalu, sepasang suami isteri di Chongqing menyimpan mayat anak mereka itu dalam peti sejuk sejak hari kematiannya.

 Dengan berbuat demikian, Tian Xueming dan isterinya dapat merasakan Qinyuan masih hidup dan tidak pernah meninggalkan mereka. Bagi memastikan mayat itu terpelihara, ia diletakkan dalam peti sejuk dan untuk mengelak bekalan elektrik terputus,

Xueming memasang generator tambahan. “Apabila saya atau isteri saya mahu bercakap dengannya, kami hanya perlu menarik kerusi dan membuka penutup peti sejuk itu. “Pada mulanya kami melakukan perkara ini secara rahsia namun lama-kelamaan orang ramai berjaya menghidu perkara berkenaan,’’ katanya yang menolak gesaan penduduk supaya mayat itu dikebumikan . Jelasnya, Qinyuan meninggal dunia pada usia 15 tahun kerana menghidap leukemia, dan kematiannya itu amat menyedihkan selepas mereka kehilangan anak perempuan sebelum ini.

 “Pada hari kematiannya, dia begitu nazak dan saya tidak menghantarnya ke hospital kerana menunggu ambulans. Malangnya ambulans itu mengambil masa yang lama untuk tiba di rumah kami. “Ketika pasukan perubatan sampai, anak kami sudah meninggal dunia,’’ katanya yang tidak dapat menyembunyikan perasaan bersalah kerana tidak membawa sendiri anaknya ke hospital ketika Qinyuan sedang nazak. Selepas kematian Qinyuan,

 Xueming berbincang dengan isterinya untuk menyimpan mayat itu dalam peti sejuk, dan selepas mendapat persetujuan daripada wanita itu, dia pun membeli peti sejuk yang agak besar. Jelasnya, isterinya yang mengalami masalah kesihatan sejak kematian anak mereka itu, sering melawat anaknya dalam peti sejuk itu.

 Malah, katanya, jika isterinya runsing atau tidak boleh tidur pada waktu malam, maka dia akan melihat anaknya itu sambil berbual-bual dengannya.

 “Akan tiba hari di mana saya dan isteri tidak berupaya lagi menjaga mayat itu, maka pada hari itu kami akan mengadakan upacara pengebumian yang sempurna.

 “Kami akan memberikan sepenuh penghormatan kepadanya pada hari berkenaan, namun buat masa ini, lebih baik dikekalkan dengan keadaan sedia ada,’’ katanya yang bekerja sebagai tukang kayu.

Seluar jeans khas unutk pengguna iphone5

Bagi pengguna iPhone atau smartphone dengan teknologi touchscreen, kini sudah tersedia sebuah seluar jeans dengan poket khas khusus untuk pengguna iphone5. Namanya Delta 415 Wearcom. seluar jeans unik ini dirancang dan dipasarkan oleh Alphyn Industries dengan harga USD160. seluar ini memiliki sebuah saku transparan dengan bahan khusus sehingga Anda dapat berinteraksi dengan layar smartphone Anda tanpa perlu mengeluarkannya dari saku. Saku ini mampu menampung smartphone berukuran 3×5-inci maksimum.
Sebuah produk yang inovatif,

pecah rahsia teknik paranormal membaca fikiran orang



pecah rahsia teknik paranormal membaca fikiran orang  kita pun boleh buat kalau nak
Anda masih percaya dengan paranormal? paranormal adalah penggiat mistik atau orang yang mempelajari ilmu alam .antara teknik atau ilmu bagi sesetengah paranorrmal,mereka akan tahu perkara yang anda sedang fikirkan,masalah anda serta peribadi anda .

jika ingin tahu teknik rahsia mereka jom kita menyaksikan video ini. Dalam video ini , akan mengungkap bagaimana seorang paranormal boleh mengetahui rahsia dan informasi mengenai diri Anda dengan tepat.

 paranormal yang terlibat kali ini bernama Dave. Dave tinggal di Prancis. Dengan membuat rancangan untuk sebuah siaran TV, Dave mengajak beberapa sukarelawan secara untuk diundang dan masuk ke tempatnya untuk dibaca pikiran mereka.

Yang menarik, setelah melakukan berbagai ritual aneh  , Dave secara tepat dapat meneka seluruh informasi mengenai jati diri para sukarlawan, termasuk masalah penyakit yang dihadapi, hingga nombor bank

Banyak dari mereka yang terlihat terpukau dengan kemampuan Dave hingga pada akhirnya Dave membuka rahsia mengenai kehebatannya di akhir video.

jom kita tengok


Kita Tengok Belanjawan 2013,Pakatan Rakyat Pula



Anda dah tengok intipati belanjawan 2013 ,yang dibntangkan oleh Dato Seri Najib semalam?
ada yang golongan yang berpuashati janji detepati seperti =

penjawat-penjawat awan sebab dapat bonus satu bulan gaji ,

mahasiswa,sebab dapat lagi baucar buku 1 malaysia Rm 250,

Orang-orang dewasa pula akan dapat bantuan rakyat 1 malaysia lagi

serta Belia,sebab dapat rebat Rm 200 untuk pembelian gadget dan telefon bimbit 3g,sebab senang untuk bertwitter dan berfacebook.

 
Apa kata kita lihat dan membaca Belanjawan 2013 yang dibuat oleh kerajaan pakatan rakyat


Intipati Belanjawan Pakatan Rakyat 2013


Tema:‘Ekonomi Rakyat Negara Berkat
Belanjawan: RM233 bilion (Termasuk RM33.5 bilion untuk kebajikan)
Matlamat: Kebajikan Rakyat, mengawal inflasi dan menurunkan hutang.
Ramalan pertumbuhan ekonomi: 5.2%
Sasaran pengurangan defisit: 3.5 %
Tujuh teras utama:
1.Reformasi dan ketelusan GLC
2.Membina daya saing ekonomi
3.Mengangkat martabat wanita
4.Hasil minyak untuk negeri
5.Menurunkan harga kereta
6.Reformasi membanteras jenayah
7.Perumahan untuk rakyat.
Selain dari itu:
- Peruntukan RM3 bilion setiap tahun melalui Caruman Wanita Nasional.
- Penubuhan syarikat minyak negeri antaranya PetroSabah, PetroTerengganu.
- Reformasi syarikat berkaitan kerajaan (GLC) termasuk membubar 1MDB yang fungsinya bertindih dengan Khazanah.
- Penubuhan Perbadanan Perumahan Negara bagi meyediakan rumah mampu milik secara besar-besaran.
- Penurunan Harga kereta melalui pengurangan cukai eksasis sebanyak 20 peratus, selain sistem bidaan AP dibuat secara terbuka sehingga 2015 sebelum ia dihapus.
- Mengalih sumber manusia dan kewangan polis kepada membanteras jenayah selain kenaikan gaji lima peratus kepada anggotanya.
- Kenaikan gaji 20 peratus kepada kakitangan perubatan.
  •  Sejumlah RM15 bilion diperoleh dari dasar penjimatan 10 % daripada perbelanjaan negara
  •  RM6 bilion dari pendapatan ekonomi yang rancak pada kadar 6%.
Kebajikan Rakyat (RM33.5 bilion):
  • Elaun guru (RM2.4 bilion),
  • Wifi percuma (RM1.2 bilion),
  • Hapus tol PLUS dan dua konsesi lain dalam tahun pertama (RM6.4 bilion),
  • Hapus PTPTN dan pendidikan percuma (RM6 bilion),
  • Turunkan harga kereta pada 20 peratus potongan cukai (RM2 bilion),
  • Caruman Wanita Nasional (RM3 bilion)
  • peruntukan 20 peratus royalti minyak (RM12.5 bilion).
   
       untuk mendowload senarai Belanjawan penuh Pakatan Rakyat 2013 anda boleh melawat ke sini

Wanita Lesbian Rayu Batal Tawaran Kahwin RM199 juta

Rayu Batal Tawaran Kahwin

Hong Kong – Seorang wanita lesbian Hong Kong merayu bapanya seorang jutawan menarik balik tawaran perkahwinan bernilai $65 juta (RM199 juta) yang dibuat kepada lelaki yang berjaya memikat hatinya untuk berkahwin yang kini mendapat perhatian seluruh dunia.
Demi kesejahteraan keluarga, daddy tolong tarik balik notis berkenaan!!! tulis Gigi Chao, 33, dalam Facebooknya sambil menambah dia tidak lagi menerima sebarang permintaan untuk menjadi rakan Facebook.
Entah dari mana mereka semua? Baitulmaqdis? Hab syah? Istanbul? semua tak masuk akal, tulisnya dalam Facebook.
100 calon hubungi bapa

Bapanya yang juga seorang jutawan, Cecil Chao memberitahu akhbar South China Morning Post, kira-kira 100 orang menghubungi pejabatnya sejak dia membuat tawaran secara umum Rabu lalu.
Orang ramai menghantar surat, e-mel dan faks. Saya belum ada masa membacanya. Saya perlu berbincang dengan Gigi.
Ada sesetengahnya berkata, mereka tidak mahu wang, hanya peluang untuk bertemu anak perempuan saya, katanya.
Seorang lelaki dari Perancis menulis: Saya amat serius walaupun lelaki, saya rasa boleh menjadikan wanita ini gembira. Saya lembut seperti seorang wanita.
Minta bantuan model
Seorang calon lain menawarkan: Saya akan memenangi hati anak perempuan beliau dan mengahwininya. Maid Marian, model Brazil akan membantu saya.
Gigi, yang berpendidikan dari Britain menyifatkan sikap ayahnya dan semua perhatian yang diterimanya amat mengganggu.
Saya berdoa semuanya gelap, jadi saya boleh rasa senyap dan aman, katanya kepada akhbar berkenaan ketika berita tawaran perkahwinan itu mendapat liputan meluas dunia dari Australia hingga ke India dan Amerika Syarikat.
Chao mengumumkan tawaran HK$500 juta selepas Gigi dilaporkan mengahwini pasangan sejenisnya di Perancis awal tahun ini.
AFP

P/S: alahai Awek Lesbian,Ayah kau Buat macamtu sebab dia harap kau bolehbagi cucu untuk dia kepas ni kalau tak ada cucu siapa nak wariskan harta tu,,,nak makan sorang ja.

Awas Pengguna! Dulu Telur Tiruan,Sekarang Beras Tiruan Pula Ada


Bahaya Makan Beras Tiruan

Selepas kecoh dengan susu mengandungi melamin daging lembu dan telur tiruan dari China, kini negara tembok besar itu dikatakan mengeluarkan pula beras tiruan yang dibuat dari plastik. Laporan dari media Hong Kong menyatakan bersa palsu itu kini dipasarkan di Taiyun, wilayah Shannxi, China.
Penghasilannya tidak melalui proses penanaman padi seperti biasa sebaliknya diproses menggunakan ubi kentang dan keledak yang dicampur resin sintetik sebagai agen pengikat atau pelekat. 
Resin sintetik kebiasaannya digunakan sebagai bahan asas dalam pembuatan barangan plastik. Penambahannya menjadikan campuran ubi keledek dan kentang tadi melekat membentuk butiran beras.
Sekali pandang memang menyerupai beras asli namun beras tiruan ini susah rapuh atau hancur . Perbezaan beras tiruan ini berbanding beras asli antaranya:
1. Bentuknya sentiasa sempurna dan bersaiz lebih panjang dari beras biasa.
2. Sangat halus dan nipis.
3. Warnanya lebih jernih dan lutsinar berbanding beras biasa yang berwarna seakan susu.
4. Tidak menegembang apabila masak, berbutir-butir dan mudah bercerai.5. Tetap keras walaupun sudah masak.
Kerana ia tetap keras walaupun selepas dimasak ia susah dihadam apabila dimakan lantas memberi kesan buruk kepada sistem penghadaman. Dikatakan memakan tiga mangkuk nasi tiruan ini bersamaan dengan memakan satu hingga dua beg plastik!
Pihak berkuasa China sedang menyiasat perkara ini namun harganya yang sangat murah menyebabkan permintaannya tinggi dan sukar dikawal. Perbelanjaan mengurus padi palsu juga lebih murah berbanding padi sawah serta tidak memerlukan sistem pengairan, mesin ynag mahal dan baja ynag khusus.








 P/S: Permintaan Tinggi tu,,,Rasanya ada tak masuk Negara kita,,,selalu jugak makan Nasi keras sebab masak tak cukup air..

Wow! mewah,iPhone 5 Bersalut Emas 24-karat




Jika Anda hidup dalam limpahan harta yang tak terbendung, maka jangan sampai Anda lewatkan barang  yang satu ini. iPhone 5 yang dibaluti dengan plat emas 24-karat ini sengaja dirancang oleh kedai emas di London, Gold & Co. untuk para pecinta emas. Tapi jangan bimbang, tak usah jauh-jauh ke London, sebab para calon pembelinya pun sudah dapat membelinya di kedai Collector’s Pallace di Dubai Mall. Untuk masalah harga, kami belum mendapatkan informasinya secara jelas. Tetapi pastinya akan mengeruk wang sekitar jutaan dollar untuk handset yang sangat berharga itu. 

harga iPhone 5



 

Permasalahan yang terdapat pada iPhone 5 , Indah Khabar Dari Rupa



LOS ANGELES – Pelancaran iPhone 5 pada minggu lalu telah menjadi satu daripada yang terbesar dan paling berjaya dalam sejarah, tetapi itu tidak bermakna ia tidak mempunyai masalah.
Ramai pengguna yang telah membeli telefon pintar keluaran Apple itu mendakwa versi iPhone terbaru tersebut mempunyai banyak masalah.
Antara aduan yang dibuat adalah penyambungan wi-fi yang tidak berfungsi, keretakan pada bingkai aluminiumnya, selain laporan cuaca yang mengelirukan daripada pengaktifan suara aplikasi Siri serta laporan kelipan lampu dari tepi telefon itu.
Telefon pintar iPhone 5 turut dikatakan ‘bergetar’ ketika digoncang menyebabkan bateri cepat kehilangan kuasa dan beberapa pengguna lain berkata, mereka kehabisan bateri dalam tempoh hanya beberapa jam.
Pengguna turut memberi amaran, perkhidmatan penyimpanan iCloud yang dikendalikan Apple akan dikurangkan daripada 20 gigabait (GB) kepada 5 GB pada penghujung bulan ini, sekali gus membahayakan simpanan sokongan.
Aduan lain yang diterima termasuk aplikasi Maps baru Apple yang tidak lengkap, laman web Ars Technica yang menjengkelkan pengguna dan banyak sumber daripada forum yang menyokong Apple.
Ketika ini lima juta produk itu telah dihantar dalam tempoh pelancarannya pada hujung minggu lalu.

Akhirnya, Pengarah filem Innocence of Muslims Ditangkap

Akhirnya, Sutradara Innocence of Muslims Ditangkap Los Angeles: Pembuat filem yang menghina Nabi Muhammad SAW akhirnya ditangkap. Media Times mewartakan, Jumat (28/9), Pengarah filem Innocence of Muslims, Nakoula Basseley dicekup polis  di California, Amerika Syarikat. 

Seorang hakim federal di mahkamah California secara langsung memerintahkan Nakoula ditahan ke penjara. Hal itu karana lelaki keturunan Mesir-Amerika itu melanggar masa percubaannya. 

Nakoula sedang dalam masa percubaan sebagai tahanan penjara ketika membuat filem kontroversial itu setelah terlibat dalam kes penggelapan wang. Dalam hukum AS, tak ada masalah Nakoula memproduksi filem ini. Namun, Nakoula menggunakan akses internet tanpa persetujuan petugas dalam masa percobaan 

Filem Innocence of Muslims buatan Nakoula telah mengakibatkan aksi protes di seluruh dunia. Kekerasan itu juga disertai sentimen terhadap AS, yang menyebabkan serangan terhadap kedutaan diplomatik AS di Benghazi, Libia. Akibatnya, Duta Besar AS untuk Libia Chris Stevens dan empat staf diplomat mati 

Kesan Dadah Sintetik Jenis Baru Di Rusia


Kesan Yang Sangat Megerikan Bagi Dadah Jenis Baru Di Rusia
Sebuah jenis dadah baru telah menjadi trend di kalangan para penagih dadah ini di Rusia. Dadah jenis ini biasa di sebut sebagai Krokodil (buaya). Dadah ini mempunyai kesan yang sangat mengerikan dan mematikan, yang akan memamah kulit, daging dan tulang dari para pengguna.
Krokodil termasuk jenis desomorphine sebuah sintetik opioid yang lebih berbahaya daripada heroin. Ubat terlarang ini dibuat melalui beberapa siri reaksi kimia dan campuran beberapa bahan saraf yang lain

Di Rusia, heroin biasa dijual dengan harga sekitar $ 40 per-dosis di Rusia. Penggunaan desomorphine biasanya di campur dapat dengan Kodein-ubat penghilang rasa sakit berasaskan dan bahan-bahan konsumsi rumah tangga yang lain.

Gambar-gambar di bawah ini menunjukkan kesan yang sangat buruk sekali dari Ubat terlarang ini. Kesannya menimbulkan luka pada anggota tubuh dengan kerosakan yang sangat fatal, bahkan banyak di antaranya mengakibatkan pembusukan pada daging dan kulit pengguna. Kulit dan daging korban terrkelupas dari tulangnya.

Gambar sangat mengerikan, tidak sesuai untuk orang-orang yang sensitif terhadap luka


5 Manfaat kepada Belia dari Belanjawan,bajet 2013


najib pakai baju hijau
 

assalamualaikum,aku sangat tertarik dengan beberapa intipati belanjawan ,bajet 2013 yang di bentangkan oleh perdana menteri petang tadi..

antara intipati yang menarik untuk belia-belia macam aku ni adalah

1. Program Baucar Buku 1Malaysia - RM250 kepada pelajar universiti 
-Manfaat 1.3 juta pelajar universiti dan tingkatan 6 

2. Pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 2.0) 
-Bantuan tunai RM500 - isirumah berpendapatan ≤ RM3,000 
-Bantuan tunai RM250 - individu bujang berumur 21 tahun ke atas ≤ RM2,000

3. Rebat RM200 kepada belia 21‐30 tahun bagi pembelian telefon mudah alih pintar 3G - manfaat 1
.5 juta pengguna

4. Penubuhan New Enterpreneur Fundation (NEF) - usahawan muda menceburi bidang ICT

5. Penubuhan Young Enterpreneur Fund - pinjaman perniagaan untuk belia dengan subsidi kadar faedah 2% ditanggung oleh Kerajaan (had pinjaman: RM100 ribu)

hamik hang baucer sampai 250 dapat la aku beli barang-barang alat tulis lagi,,
yang paling menarik lagi rebat 200 untuk belia membeli handphone 3g..untung glah belia sekarang kan..hehe,,

nampaknya belanjawan 2013 kali ni lebih mesra rakyat..
almaklumlah ...

Tutorial,cara paling senang nak buat kotak facebook komen dalam blog



asalamualaikum, dah lama tak memberi,dan dah lama tk buat penulisan blog,,cuma baru-baru ni aku tulis blog balik,, kali ni aku nak kongsi kan cara yang paling senang meletakkan komen facebook dalam blog.. setelah aku buat try and error,,tutorial dari kebanyakan blog semuanya tak menjadi unutk blog aku ni,, bagi penulis blog yang sama nasib dengan aku jom la cuba cara altenatif ni cara ni aku dah buat dan menjadi,,,kalau tak jadi buat apa aku kongsi,,buang karen

1- pergi edit html expand dan download templat dulu tekan ctrl + f cari kod   <data:post.body/>

 2- ada beberapa <data:post.body/> dalam blog korang

 3- copy kod nie,,

 <b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'> <script src='http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1'/> <div><fb:comments expr:href='data:post.url' expr:title='data:post.title' expr:xid='data:post.id' num_posts='1' width='600'/></div> </b:if>

kalau dah jumpa pastekan betul-betul dibawah kod korang cari tadi...dan lihat preview

 4-bagi aku yang pakai button read more sedia ada aku pilih kod yang ke 2...bagi yang tak pakai read more tu korang pandai-pandaila try and error paste bawah satu-satu kod tu

hasilnya memang terbaik dari fecebook komen yang lain-lain,
sebab setiap komen baru yang ada di dalam blog akan terpampang dalam notification profil blog kita

baru la pengomen tegar senang nak komen blog kita

owkay sekian terima kasih

Ini Dia Awek Baru Khairul Fahmi Che Mat,Leuniey

ini dia makwe baru apek..
setelah beberapa kali gagal bercinta leuniey cinta baru apek
Khairul Fahmi dan Leuniey sah bercinta. 

Itulah maklumat yang terkini dan terhangat mengenai penjaga gol bola kebangsaan kita ini yang juga dikenali sebagai Apek. 
Apa yang boleh dikatakan Khairul Fahmi dan Leuniey amatlah sepadan. Moga hubungan ini dapat dikekalkan hingga ke jinjang pelamin.


Kisah Isteri Menangis ketika Hendak Tidur Bersama Suami

Kisah Isteri Menangis ketika Mahu Tidur Bersama Suami
sebelum tidur si isteri tiba-tiba menangis dan si suami berasa pelik lalu bertanya

suami: sayang kenapa awak menagis..
isteri: saye baca buku tadi bang..ending dia sedih sangat laaa..
suami: buku apa yang awak baca tadi..
isteri:ni bang buku bank kita...

hehe..selamat malam..tidur nyenyak-nyenyak...esok bangun awal pegi kelas/keje..


 

Belanjawan Malaysia 2013,Live Streaming Bajet 2013









Belanjawan Malaysia 2013 akan mula dibentangkan oleh Perdana Menteri Malaysia pada tanggal 28 September 2012, hari Jumaat. Ramai yang tertunggu-tunggu apakah Bajet 2013 kali ini ada pengumuman yang menggemparkan semua orang.

Antara yang sabar menanti, adalah kakitangan awam kerajaan yang menantikan bonus tahunan mereka yang khabarnya sehingga 2 bulan gaji. Begitu juga mereka yang berpendapatan di bawah RM3000, menantikan BR1M pusingan kedua.

Anda semua boleh mengikuti siaran secara langsung Belanjawan Negara Malaysia 2013 di semua siaran TV percuma negara TV1,TV2, TV3 dan NTV7. Juga disediakan siaran secara LIVE STREAMING Online yang saya sertakan link di bawah.

• Live Streaming - http://www.treasury.gov.my
• Mobile Web – http://www.treasury.gov.my/bajetmobile
• Pautan RSS – http://www.treasury.gov.my

Mungkin ramai juga tertunggu-tunggu, benarkah kerajaan akan mengadakan satu peraturan berkenaan kereta yang telah berusia melebihi 15 tahun, yang khabarnya perlu dilupuskan? Jika benar, hendak juga ketahui apa mekanisma yang akan diguna pakai nanti.

Dalam keadaan ekonomi yang semakin mencabar hari ini, kenaikan harga barangan pengguna dan kos sara hidup yang semakin tinggi menjadikan kita semakin miskin. Saya tertunggu-tunggu juga apa langkah terbaik kerajaan berkenaan isu ini.

Terakhir sekali, PRU13 yang masih menjadi tanda tanya semua pihak sekarang ini, bilakah ianya akan berlaku? Adakah Belanjawan Malaysia 2013 kali ini, lebih terarah kepada itu. Harapan saya, walau apa yang akan diumumkan, kepentingan semua rakyat diutamakan oleh kerajaan Malaysia.

Hikmah Bertudung, Masyarkat China Sanjung Shila Amzah


Shila memegang piala kemenangannya dalam Asian Wave 2012 yang diadakan di Shanghai, China pada 20 September lalu.

Juara pertandingan Asian Wave 2012, Shila Amzah menjelaskan keputusannya memakai tudung memberi hikmah yang cukup besar apabila dia diterima dengan baik oleh masyarakat China selepas menjadi juara Asian Wave 2012.
Shila berkata, dia sangat terharu dengan penerimaan peminat di negara itu ketika menyertai pertandingan tersebut kerana mereka benar-benar menghormati imejnya sebagai wanita Islam.
“Ternyata dalam setiap tindakan yang kita lakukan akan ada ganjarannya dan saya melihat hikmah kerjaya dan rezeki saya terbuka luas di negara orang sebagai satu nikmat yang besar.
“Malah saya dikenali di China kerana imej bertudung dan ia cukup menggembirakan saya,” ujarnya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini pada Rabu.
Pada Khamis lalu, Shila yang juga anak kepada penyanyi dan pelakon 80-an, ND Lala dinobatkan sebagai juara program Asian Wave 2012 yang berlangsung di Shanghai.
Shila menyampaikan tiga buah lagu iaitu Gemilang nyanyian asal Jaclyn Victor, Grenade(Bruno Mars) dan sebuah lagu Mandarin berjudul Zheng Fu (Na Ying).
Kepulangan Shila bersama keluarganya turut disambut oleh peminat dan rakan-rakan media.

Kepulangan Shila bersama keluarga di Lapangan Terbang Antarabangsa KLIA pada Rabu turut disambut peminatnya.

Tambah Shila, pihak produksi dan semua peserta yang terlibat juga turut memberikan layanan baik sepanjang berada di negara itu.
Katanya kejayaan yang dikecapnya itu adalah satu penantian berbaloi selepas hampir 12 tahun bergelumang sebagai anak seni selain menjadi bukti usahanya selama ini tidak sia-sia.
Sementara itu Shila berkata, kejayaan tersebut membutakan dia diberi peluang menjadi penyanyi jemputan untuk konsert bintang negara tersebut iaitu Eric Moo di Beijing pada 17 November depan.
Katanya ia satu penghargaan yang amat besar kerana mampu melangkah setapak lagi dalam mengembangkan bakatnya ke peringkat yang lebih jauh.
“Kejayaan ini bukan bererti saya sudah boleh mendabik dada sebaliknya masih banyak perkara yang perlu diberi perhatian kerana cabaran yang akan datang lebih hebat selepas ini,” jelasnya.
Shila memberitahu kemenangan itu juga membolehkan dia berkongsi dana bersama pemenang tempat kedua dan ketiga bernilai RM5 juta yang diperuntukkan oleh Shanghai Media Group (SME).
Wang itu bagi menjalankan aktiviti promosi, persembahan pentas dan juga dalam usaha menjadikannya artis terkenal di seluruh Asia.