Pages

Gambar Proton Preve Versi Hatchback 2013




Gambar Proton Preve Versi Hatchback Sebelum ini mungkin anda sudah melihat gambaran rekabentuk Proton Pteve Versi Hatchback yang telah diphotoshop .namun kali ini ia adalah gambaran Proton Preve Versi Hatchback yang bakal akan keluar tidak lama lagi. Model ini akan dikeluarkan di Australia pada 2014 

Sewaktu sidang media memperkenalkan dua model baharu Proton di Australia International Motor Show (AIMS) 2012 baru-baru ini, Pengerusi Eksekutif Proton Holdings Berhad, Datuk Seri Mohd Khamil Jamil telah mengesahkan bahawa model Preve dalam versi ‘hatchback’ akan diperkenalkan di pasaran Australia mulai awal 2014.
Melihat kepada kenyataan tersebut, Preve hatchback dijangka akan dilancarkan di pasaran Malaysia paling lewat pada pertengahan tahun 2013. Ini bermakna versi prototaip model itu bakal dilihat di jalan raya tidak lama lagi. Namun belum dapat dipastikan sama ada Preve hatchback akan dibekalkan kotak gear manual untuk digandingkan bersama enjin CFE.
Menurut beberapa spekulasi awal sebelum ini, Proton telah membuat keputusan untuk tidak memperkenalkan Preve hatchback CFE versi manual atas alasan permintaan pasaran yang kurang untuk kereta jenis tersebut. Sebagai pembuat kereta, Proton perlu mengutamakan keuntungan berbanding mengeluarkan kereta dalam pasaran ‘niche’ yang sukar memberikan pulangan modal.
Walau apa pun spekulasi yang timbul, prototaip Preve hatchback antara model yang dinantikan-nantikan kemunculannya di jalan raya ketika ini. Jika bernasib baik, kita boleh melihat gambaran awal reka bentuk Preve hatchback dalam tempoh masa 2 atau 3 bulan lagi. Sehingga itu, adakah Proton Preve hatchback mempunyai reka bentuk sama seperti gambaran imej di atas?

Proton Akan Guna Enjin Petronas EO1/Spesifikasi Petronas EO1



Dipasang pada model baru, gantian bermula tahun depan

Proton Holdings Bhd akan menggunakan enjin E01 yang dimajukan PETRONAS untuk model baru serta model gantian keluarannya bermula tahun depan.

Sumber industri berkata, anak syarikat milik penuh DRB-Hicom Bhd itu kini sedang berunding dengan PETRONAS bagi pembelian enjin berkenaan berserta dengan hak inteleknya. 

Katanya, sebagai permulaan, Proton Holdings bercadang menggunakan enjin PETRONAS E01 yang memiliki teknologi dan kemampuan setara dengan enjin kereta terbaik dunia lain itu pada model Preve hatchback, Exora Facelift, model gantian Perdana serta model baru yang bakal diperkenalkan secara berperingkat.



Technical Specifications PETRONAS EO1


    Valve mechanism: Continuous Control VVT (Variable Valve Timing)
    Camshaft: Double OverHead Camshaft (DOHC)
    Displacement: 2 litres
    Induction: Natural Aspirated
    Cylinders: 4, In-line
    Valves per cylinder: 4
    Block: Aluminum
    Weight: 108.9kg
    Max Horsepower: 204.3 PS @ 7300rpm
    Max Torque: 203Nm @ 5300rpm
    Power Output per litre: 100 PS/litre
    Volumetric Efficiency: 107.8%
    Emission Standards: EURO 2 

Kereta Diubahsuai Menjadi Akuarium,Cool!!





Siam Ocean World, sebuah pusat perlancongan di Siam Paragon, Bangkok, memamerkan sebuah karya yang unik. Pusat perbelanjaan ini memamerkan sebuah akuriam namum bukan seperti akuarium biasa. Akuarium ini dibuat dari sebuah kereta. 

kereta ini diisi penuh dengan air dan puluhan ikan hiasan. unutk memastikan agar pintu kereta ini tetap tertutup rapat, pintu kereta ini di gam rapat. Selain mencegah dari air  keluar, ini bagi mengelakkan orang awam  membuka pintu kereta ini.

Ingin Ubahsuai Kereta Anda dengan Percuma?? KLIK=SINI




Restoran Cheng Ho Milik Amy Search Ditutup



Selepas empat tahun beroperasi, penyanyi Amy Search akhirnya menerima hakikat bahawa Restoran Cheng Ho miliknya di Wangsa Maju di sini terpaksa ditutup mulai semalam.

Amy atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman, 53, berkata, restoran yang terkenal dengan masakan ala Cina itu terpaksa ditutup kerana pihak yang diberi tanggungjawab untuk menguruskannya berdepan pelbagai masalah.

"Apa pun, saya tetap sedih kerana perniagaan ini sudah lama dijalankan tetapi akhirnya terpaksa ditutup," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Menurut Amy, dia memulakan perniagaan tersebut empat tahun lalu dengan modal RM250,000.
Bagaimanapun pada bulan Jun tahun lalu dia menyerahkan segala urusan perniagaan itu kepada seorang rakan tetapi ia berdepan masalah.

Restoran tersebut menyediakan masakan ala Cina kegemaran pelanggan antaranya ketam masak telur masin, udang bersalut mentega dan ikan siakap nyonya.

Amy berkata, dia bernasib baik kerana telah mempatenkan nama Restoran Cheng Ho sebelum ini.
Justeru, katanya, tiada pihak yang dibenarkan menggunakan nama tersebut.


---Nak Menang iPad Percuma?? Klik=SINI

Senad Hadzic 47 Lelaki Bosnia Berjalan Sejauh 5700 km Untuk tunaikan Haji



Ibadah haji memang diwajibkan bagi yang mampu,Semua umat islam bercita-cita untuk menunaikan haji ke kota makkah.


Namun seorang lelaki bosnia-herzegovina ini bertekad untuk berjalan kaki hingga ke makkah


Bercita-cita untuk melakukan haji iaitu pada akhir Oktober nanti Hadzic akan berangkat untuk melakukan perjalanan panjangnya dari kampung halamannya di utara Bosnia pada Disember 2011.

Jaraknya kira-kira 3600 batu dari Bosnia ke Mekah dan ia akn menempuh di antara 12 hingga 20 batu setiap hari.

Dalam beg di belakangnya ia membawa mushaf Al-Qur’an dibungkus dalam plastik untuk melindunginya dari cuaca yang tak menentu.

Dia juga membawa peta dan bendera dari enam negara yang akan diseberanginya. Dia telah berjalan sejuah 600 batu setakat ini dan tentunya menghadapi bermacam-macam masalah.

Di Istanbul contohnya dia terkandas selama 20 hari dan berusaha untuk mendapatkan kebenaran untuk berjalan menyeberangi Jambatan Bosphorus yang menghubungkan Eropah ke Asia yang terbuka hanya untuk kenderaan.

Pada akhirnya berjaya ia memutuskan untuk meneruskan perjalanan menuju Makkah walaupun tanah Syria sedang bergolak.

“Saya akan memberitahu anda bahawa perjalanan ini telah mempunyai berjuta-juta masalah” kata Hadzic.


“Saya akan menjelaskannya kepada anda seperti ini: Insya Allah, saya akan masuk Asia hari ini, dan kemudian Syria. Dan saya tidak takut tank atau peluru, hanya Allah. Dan apabila saya boleh sampai ke Makkah dan saya akan berdoa untuk kita semua.”

Jutaan Muslim dari seluruh dunia berkumpul di Mekah setiap tahun untuk menunaikan haji, salah satu daripada lima rukun Islam. Setiap Muslim dewasa yang berbadan sihat dan yang secara kewangan mampu membayar perjalanan haji wajib melakukan tuntutan ini sekurang-kurangnya sekali dalam seumur hidup.



Setelah berjalan melalui pelbagai negara, Hadzic mendapat banyak pengalaman dan menerima banyak kebaikkan daripada banyak orang.

“Ada seorang tua bijaksana Turki muncul dan ketika ia tahu bahawa saya datang dari Bosnia ke Istanbul dengan berjalan kaki maka ingin memberika saya duit supaya saya naik di dalam pesawat dan terus ke Makkah untuk haji” kata Hadzic.

“Tapi saya saya menolaknya.” Musafir dengan bekalan duit yang sedikit, Hadzic mengatakan dia sangat menghargai pada kebaikan orang asing dalam perjalanan panjangnya.

“Di Serbia orang keluar di jalan dan memberi saya topi atau kaus kaki” kata Hadzic.

“Dalam satu cerita seorang profesor di Serbia mengundang saya untuk tinggal di rumahnya. Ini profesor Serbia yang beragama Kristian mengatakan kepada saya bahawa saya adalah muslim pertama yang melangkah di rumahnya dalam hidupnya. Ini adalah kehormatan besar bagi saya.”

Hadzic mengatakan ia harus melakukan perjalanan dengan berjalan kaki kerana Allah membantunya dalam mimpi melihat perjalanan ini sebagai manfaat untuk dirinya sendiri dan semua orang yang ditemuinya.

“Dengan Langkah ini saya membuktikan bahawa semua yang saya lakukan adalah kerana kasih saya kepada Allah” kata Hadzic.

“Demi apapun yang ada di dunia saya tidak akan menghentikan apa yang saya lakukan.” Meskipun belum setengan jalan namun banyak hal yang telah Hadzic pelajari.

“Pengalaman yang paling beharga yang saya dapat ialah, belajar erti ‘berterima kasih’ dan bersyukur dengan apa yang ada. Orang-orang miskin yang tinggal di luar bandar mencintai Allah dan menyokong saya dengan kemurahan hati” kata Hadzic

SENARAI PESERTA MAHARAJA LAWAK MEGA 2 2012



Maharaja Lawak Mega 2 kini akan berlangung pada 16 November ini bagi menghangatkan kembali pentas Maharaja Lawak Mega 

Siapakah akan menjadi juara?

Jika edisi lepas Maharaja Lawak Mega telah dimenangi oleh OSBON, Mr Os dan Abon

Untuk pengetahuan siaran Langsung Maharaja Lawak Mega 2 2012 ini akan disiarkan di  Astro Warna dan Mustika HD sama- samalah kita nantikan kehangatan Maharaja Lawak Mega 2 ini

KLIK=SINI



Seperti biasa peserta Maharaja Lawak Mega 2 didatangkan dari 3 buah negara iaitu Malaysia,Indonesia dan Singapura

 Untuk Senarai peserta dan pelawak yang akan bertanding dalam pentas maharaja lawak 2 antara adalah



Malaysia: 
Pi Mai (Imuda dan Mat Over), 
Boboi (Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Nabil), 
Jozan (Johan dan Zizan), Sabon (Abon dan Sathia), 
Jambu (Taukeh dan Yus), R2 (Rahim dan Wan Lopez) dan Shiro (Shahrol dan Ajak).

Indonesia: 
Saywho (Eko, Bocil dan Vicha) 
The Bandung Jokers (Dodon, Amin dan Aman)

Singapura: 
Dadidu (Bobo, AR Badul dan Arif Sudin).

Cara Deactivate Facebook Orang Yang Dah Mati



Cara Deactivate Facebook Orang Yang Dah Matimungkin ramai yang tertanya -tanya bagaimana untuk deactivate akaun facebook bagi keluarga atau insan yang sudah meniggal dunia,

mungkin juga korang tidak mengetahui pasword si mati tersebut.

 caranya adalah anda perlu masuk ke halaman ini =Deceased Users - Special Requests

Kemudian didalam halaman itu korang diminta mengisi segala identiti si mati dan sebagainya.kalau korang kurang faham bahasa inggeris tukarkan bahasa facebook korang itu kepada bahasa melayu.report yang korang isi itu akan dihantar ke kakitangan pekerja facebook dan jika semua deteil yang korang isi itu betul mereka akan memadam akaun facebook si mati dengan segera.senangkan?.apa-apa pun ini sekadar perkongsian dan jika betul ada kematian saya tumpang sedih...:(


sudahkah anda berikrar sebagai penderma organ setelah anda meninggal dunia?
jika belum KLIK=SINI

Maharaja Lawak Mega 2 2012 Bermula 16 November ini



Maharaja Lawak Mega 2 kini akan berlangung pada 16 November ini bagi menghangatkan kembali pentas Maharaja Lawak Mega


Siapakah akan menjadi juara?

Jika edisi lepas Maharaja Lawak Mega telah dimenangi oleh OSBON, Mr Os dan Abon

Untuk pengetahuan siaran Langsung Maharaja Lawak 2 2012 ini akan disiarkan di  Astro Warna dan Mustika HD sama- samalah kita nantikan kehangatan Maharaja Lawak Mega 2 ini

KLIK=SINI

Telan Telur Cacing Rahsia Awek China Untuk Langsing




XIAMEN 
- pelik Ramai mahasiswi di China sanggup menelan telur cacing gelang supaya mereka kelihatan langsing ketika sesi temuduga, lapor sebuah akhbar.

Tindakan ekstrem itu dilakukan berikutan kesukaran untuk mendapatkan pekerjaan bagi golongan wanita di bandar raya ini, wilayah Fujian, tenggara China.
Telur-telur itu menetas di dalam perut dengan cacing-cacing gelang memakan zat makanan di dalam perut sekali gus menjadikan mereka kurus tanpa senaman atau diet.


CACING gelang hidup di dalam perut manusia dan boleh memudaratkan kesihatan.

Namun, pakar-pakar kesihatan memberi amaran cara tersebut boleh memudaratkan kesihatan.


Di China, wanita yang langsing memiliki lebih peluang untuk mendapatkan pekerjaan terutamanya di bandar-bandar besar di negara itu.

P/s: Eeew..sanggupkah andah menelan telur cacing,,tengok cacing pun dah geli apatah lagi menelannya


Gambar Perkahwinan Datuk Lee Chong Wei Dan Wong Mew Choo





Gambar Pra Perkahwinan Datuk Lee Chong Wei Dan Wong Mew Choo 


Gambar Pra Perkahwinan pemain Badminton no satu Malaysia Datauk Lee Chong Wei Dan Wong Mew Choo.

Untuk pengetahuan majlis perkahwinan beliau bersama Wong Mei Choo akan diadakan pada 9 November dan 10 November di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur. Difahamkan, lebih 1000 jemputan VIP antaranya Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bakal meraikan perkahwinan Lee Chong Wei dan Wong Mei Choo ini.
Selain daripada topik perkahwinan, perseorangan utama negara,

 Datuk Lee Chong Wei meraikan hari jadinya yang ke-30, semalam turut merangkul kejuaraan Terbuka Denmark 2012 Siri Super Dunia Persekutuan Badminton Dunia (BWF)








i Phone 5 Vs Samsung Galaxy S3 Apabila Dikisarkan



Ramai orang membandingkan spesifikasi dan ciri-ciri yang terdapat pada samsung galaxy s3 dan i phone 5.

Namun ternyata samsung galaxy s3 mempunyai ciri-ciri yang unik dan mesra pengguna serta lebih berkualiti

Kali ini jom kita lihat diantara struktur binaan badan samsung galaxy s3 dan iphone 5 yang manakah labih tahan dan kuat..

jom kita lihat video ini . ternyata iphone 5 lebih mudah untuk hancur

KLIK=SINI


Kamera AES Ditumbangkan Oleh Rakyat





Sebuah kamera AES (automated enforcement system)telah tumbang jatuh kebumi  kerana di langgar oleh sebuah kenderaan
yang pemandunya terperanjat setelah lampu sportligt yang sangat menyilaukan mata 
dari AES ini berkelip di hadapannya dan mengenai tepat pada mata dan penglihatannya, 

akibat dari kejadian itu sepasukan anggota bomba terpaksa di kerah 
dan bergegas ke tempat kejadian yang mana kamera AES itu
telah gagal berfungsi dengan sempurna dan hampir 30 minit tidak henti henti berkelip
setelah pelanggaran itu, dikatakan urat sarat AES ini telah tersumbat dan putus.

ini menyebabkan gangguan pada pengguna jalanraya yang lain
yang mana ianya menyilaukan mata dan membuatkan trafik 
tidak bergerak sejauh 10 kilometer akibat orang ramai takut terkena bahan
radioaktif yang di hasilkan dari kilauan cahaya dari kamera AES itu..

ketika kejadian, seorang saksi mengatakan, bagaimana kamera AES yang berharga
RM 120 ribu ini tidak mempunyai ketahanan yang kuat dan kukuh? 
sepatutnya kamera AES ini tidak akan tumbang kerana dengan harga sebegitu mahal,
adalah mustahil ia adalah barang tiruan yang lembik dan tidak berkualiti.

semasa kejadian, keadaan jalan yang teruk dan berlubang lubang menyukarkan
lagi pasukan bomba untuk sampai ke kawasan kejadian, bomba akhirnya dapat
menyelesaikan masalah itu apabila kamera AES itu tadi di humban 
kedalam lori mengangkut sampah dari majlis bandaraya.

Video Lotus Eco Elise Dibuat Dari Gentian Pohon Ganja




Lotus Eco Elise model kereta yang srtuktur binaannya dibuat 100 peratus dari gentian serat dari pohon Ganja

kerata ini mempunyai berat 32 kg kurang dari model lotus Elise S biasa,dan menjaminkan bahan api yang efisien

"This Eco Elise is a great example of the advanced and affordable green technologies Lotus is developing," says Mike Kimberley, CEO of Group Lotus. "We are at the cutting-edge of environmental technology and are determined to push forward with our green agenda. The Lotus brand values of lightweight, fuel efficient, and high performance are more relevant today than they ever have been. We are keen to ensure that Lotus as a company and its products offer an ethical, green option that appeals to our customers".

KLIK=SINI







 

Windows 8 Bakal Dilancarkan Secara Rasmi Di Malaysia Pada 29 Oktober



microsoft windows 8 akan dilancarkan di malaysia secara rasmi
Seperti semua sedia maklum, Windows 8 merupakan sistem operasi generasi baru daripada Microsoft, yang mana bakal dilancarkan di Amerika Syarikat pada 26 Oktober kelak, dan untuk pasaran Malaysia, ia akan dilancarkan selepas tiga hari, iaitu pada 29 Oktober.
Perbezaan masa ini berkemungkinan kerana jatuhnya cuti perayaan pada hari Jumaat ini, 26 Oktober, sekaligus mungkin membuatkan pihak Microsoft menangguhkan pelancarannya ke hari Isnin, 29 Oktober.
Bersama-sama dengan pelancaran Windows 8, ia juga dijangka yang mana pelbagai peranti terkini, terutamanya komputer riba dan juga tablet Windows 8 daripada rakan kerjasama Microsoft, termasuk berkemungkinan besar, microsoft Surface sendiri. Harga jualan rasmi Windows 8 di Malaysia juga mungkin akan diketahui hari tersebut.

Spesifikasi Jentera Zulfahmi Khairuddin KTM M32 moto 3



Semalam pelumba moto3 malaysia Zulfahmi kharuddin dari pasukan Air-asia dan menggunakan jentera KTM M-32 telah mencipta sejarah negara kerana berjaya mendapat tempat untuk naik keatas podium di perlumbaan Moto-Gp antarabangsa,

Zulfahmi khairuddin yang mendapat tempat kedua dibelakang Sandro Cortese dari pasukan Red Bull KTM Ajo Factory Team juga telah menggunakan jentera KTM M-32

Nampaknya jentera KTM telah memotong jentera keluaran Honda dalam saingan kelas Moto 3 

Jom kita ltengok spesifikasi yang ada pada jentera zulfahmi Khairuddin KTM M-32




KLIK=SINI

Spesifikasi KTM M32:  


Tipe mesin : Liquid cooled 4-stroke DOHC single cylinder 
Putaran mesin : Max. 14.000 rpm 
Bore : 81 mm 
Stroke : 48.5 mm 
Kapasitas : 249,5 cc 
Transmisi : 6-speed gearbox 
Durability : Min. 2000 km 
Intake system : Dual injector throttle body 
Fitur : - Anti hopping clutch
-    Titanium valves berkonfigurasi radial


KTM’s Moto3 engine has been designed strictly in accordance with the Moto3 regulations, which include the following:
Rev limiter: Engines may rev to a maximum of 14,000 rpm
Electronic Control Unit: All motorcycles in Moto3, regardless of engine, must have the same engine electronics (ECU)
Durability: one engine should last at least 2000 km before it needs to be rebuilt.
Gearbox: The six-speed gearbox was designed to last the entire season
Engine type: liquid-cooled, four-stroke, DOHC, single cylinder
Bore: 81mm
Stroke: 48.5mm
Displacement: 249.5cc
Fuel injection: Dual injector throttle body
Clutch: Anti hopping slipper clutch
Valves: Titanium valves in radial configuration


Cool tandas dalam Kereta berfaedah ketika kecemasan



Tandas kecemasan tang dimuatkan di tempat duduk kereta amat sesuat dipraktikkan di dalam kereta anda ketika waktu kecemasan untuk membuang air,tambah-tambah lagi ketika kesesakan lalu lintas.inilah altenatif yang paling berkesan sekali,

almaklumlah sejak pemasangan kamera AES ni dah tak boleh bawak laju ketika keadaan yang sangat terdesak untuk membuang air..





Aamir Khan Bawa Ibu Naik Haji


MUMBAI - Hero filem Bollywood, Aamir Khan dan ibunya, Zeenat Hussain berangkat ke Mekah Jumaat lalu untuk mengerjakan ibadah haji, lapor portal berita India Today semalam.
India Today melaporkan, walaupun Aamir sibuk dengan komitmen kerja, dia tetap berpegang kepada janji mengerjakan haji bersama ibunya.
Aamir yang memakai pakaian ihram dilihat berlepas dari Mumbai bersama ibunya serta lapan saudara mara lain pada pukul 6.30 petang Jumaat lalu.

Ia merupakan perjalanan haji pertama buat pelakon, penerbit dan pengarah filem berusia 47 tahun itu.
Dia tiba di sini dari Chicago, Amerika Syarikat pada Khamis lepas kerana sibuk menyiapkan filem akan datangnya bersama aktres Katrina Kaif, Dhoom 3.
Bintang pujaan ramai itu dijadualkan pulang dari mengerjakan rukun Islam kelima pada 3 November depan.


Selain berada di Mekah, Aamir dan anggota keluarganya akan melawat beberapa bandar berdekatan Madinah dan makam Nabi Muhammad SAW.
Mereka dilaporkan akan menginap di Hotel Al Massa dan Hotel Elaf Taiba masing-masing di Mekah dan Madinah.
Aamir merupakan salah seorang pelakon paling terkenal Bollywood ekoran kejayaannya menerusi filemLagaan, Rang de Basanti dan Three Idiots. - Agensi


P/s: Aamir khan bawa ibu tunaikan haji,minat betul dengan lakonan Aamir khan,lakonan aksi yang mantap,bukan berlakon tayang badan

Klik=SINI Jika anda ingin berikrar sebagai penderma organ

Google Perkenal komputer riba murah,tanpa hard disk


NEW YORK 21 Okt. - Syarikat perisian Internet popular, Google memperkenalkan komputer riba pada harga murah bagi menarik pengguna komputer tablet keluaran pesaingnya, Apple Inc. dan Microsoft.
Komputer riba yang dihasilkan dengan kerjasama Samsung itu akan dijual pada harga AS$249 (RM771.90) seunit.
Produk Google itu juga akan menggunakan perisian berasaskan Chrome.


Seperti produk komputer bimbit Google lain yang dipanggil Chromebook, komputer berkenaan tidak akan mempunyai cakera keras, sebaliknya data-data dan maklumat akan disimpan dalam pelayan internet Google.
Komputer bimbit terbaharu Google itu akan dipasarkan di Amerika Syarikat (AS) dan Britain pada minggu depan.
Naib Presiden Kanan Chrome dan Aplikasi, Google, Sundar Pichai berkata, pengenalan komputer bimbit itu membuka lembaran baru bagi syarikat itu. - AGENSI


Gadis ni ada MIsai dan Jambang





BEIJING: Bagi setiap gadis, usia belasan tahun adalah yang paling sukar dalam kehidupan mereka dan juga yang paling menyeronokkan dan tidak boleh dilupakan.


Tetapi tidak bagi Nana, 16, yang baru-baru ini ditumbuhi bulu lebat pada muka dan tubuhnya selepas menjalani rawatan untuk menyelamatkan nyawa.


Dia kini lebih rela menghabiskan masa bersendirian, berkurung di dalam bilik.


Gadis warga China itu, yang hanya mahu dikenali dengan nama pertamanya, menunjukkan janggut dan misai lebat yang tumbuh kerana menghidap penyakit ganjil, hirsuitism, selepas menjalani rawatan.






“Doktor berkata, penyakitnya amat serius dan dia boleh mati jika tidak dirawat,” kata ibu gadis itu kepada agensi berita China, Zinhua.




Nana terpaksa dimasukkan ke hospital selepas disahkan menghidap ‘aplastic anemia’ pada 2010, penyakit yang menyebabkan tulang sumsum Nana tidak menghasilkan sel darah baru secukupnya.


Kesihatannya semakin pulih selepas menjalani rawatan dengan memakan ubat.


Bagaimanapun, keadaan fizikalnya mula berubah.


“Selepas memakan ubat itu, jambang lebat tumbuh pada muka sementara ketiak dan kakinya dilitupi bulu yang juga lebat,” menurut laporan Liao Shen Evening News.


“Setiap hari dia menangis, ingin ke sekolah,” kata ibunya.


Gadis itu berhenti sekolah pada 2010 kerana keadaannya itu.


Si ibu menyifatkan anaknya sebelum ini sebagai periang tetapi sejak menghadapi masalah itu, dia mula memencilkan diri dan memakai topeng kertas untuk melindungi mukanya dan kemeja lengan panjang setiap kali keluar rumah.


“Dia kini tidak mahu bercakap walaupun sepatah dan lebih banyak menghabiskan masa di bilik, membaca buku,” lapor Zinhua. - DM

Video Road Bully Ibu Tunjuk Fuck Sambil Gendong Anak Malaysian Style



Semua orang tak Nak mengalami kemalangan jalan raya,
tapi kalau dah jadi tu bagaimana,Kalau kemalangan tu kecil saja.
masing-masing pandai-pandailah setel dengan cara baik,mengaku siapa yang betul dan siapa yang salah dan saling bermaafan..

Beginilah jadinya jika kedua-dua belah pihak saling tidak berpuashati antara mereka akibat kemalangan yang terjadi..


Video ini Berlaku akibat satu kemalangan Di kawasan Sungai Dua Pulau Pinang,




Bintang Seks Alvin Dan Vivian Dilayan Bagai Selebriti



Alvin dan Vivian pelajar malaysia yang telah membina blog seks di Singapura itu ditemuramah oleh stesen radio Malaysia.

patutnya kita sebagai rakyat malaysia patut berasa malu dengan negara jiran,,

Yang paling pelik sekali Mereka dilayan dengan baik seolah-olah mereka adalah selebriti tanah air yang terkenal. tiga stesen radio pulak tu..



Untuk pengetahuan di singapore sendiri pun mereka akan berhadapan dengan tidakan disiplin oleh republik sana.

Adakah akta penyiaran di malaysia ini lebih terbuka untuk bintang seks tersebut?

NAk menang Percutian Ke Italy? Klik =SIni