Home » , , , , , , , » PELAJAR CINA MOHON MAAF ISU TERBALIKKAN JALUR GEMILANG

PELAJAR CINA MOHON MAAF ISU TERBALIKKAN JALUR GEMILANG

PELAJAR CINA MOHON MAAF ISU TERBALIKKAN JALUR GEMILANG








PELAJAR CINA MOHON MAAF ISU TERBALIKKAN JALUR GEMILANG


Gempar satu Malaysia apabila melihat GAMBAR ORANG CINA RACIST TERBALIKKAN BENDERA MALAYSIA POPULAR DI INTERNET! dan ini adalah penjelasan kepada gambar tersebut.

Kami adalah pelajar belajar di luar negara di Taiwan. Kami ingin meminta maaf kepada semua rakyat Malaysia pada pihak peserta dalam foto ini. Kami adalah patriotik dan tidak mempunyai diskriminasi terhadap kaum lain.

Kami mengambil gambar ini untuk meluahkan perasaan kita terhadap ketidakadilan yang berlaku di Malaysia ke-13 GE. Kami percaya bahawa semua orang telah menyaksikan helah kotor yang digunakan dalam Pilihan Raya Malaysia, contohnya dakwat kekal boleh dibersihkan dengan mudah, penipuan, penambahan undi tambahan selepas tarikh akhir serta penglibatan orang asing dalam pilihan raya kita menyebabkan ketidakadilan dalam pilihan raya kita.

Kami mencintai negara kita dan kita hanya mahu pilihan raya yang adil dan saksama. Walaupun kami hidup di luar nagara, kami tetap berharap Malaysia mempunyai masa depan yang lebih baik. Kami sentiasa prihatin dengan keadaan negara kita, kita faham bahawa rakyat Malaysia beringin untuk mempunyai sebuah negara yang demokrasi, ketelusan dan masa depan yang cemerlang.

Saya berharap rakyat Malaysia boleh memahami perasaan pelajar di luar negara seperti kami. Kami mengakui bahawa gambar ini mempunyai kandungan yang mengelirukan dan kami memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia. Kami mencintai Malaysia dan Demokrasi, kami hanya berharap agar proses pilihan raya dijalankan dengan bersih.




我們是在馬來西亞的留台生,我們以這照片參與者的名義,對全體馬來西亞的人民發個文告慎重道歉。我們想以此文告對全體馬來西亞的子民們澄清我們這照片的本意,我們不是不愛國,也沒擁有種族歧視。我們拍這照片是要表達我們對這次馬來西亞第十三屆大選,“抗議不滿,抗議不公平”。相信大家對這次的大選裡,所看到马来西亚政府的肮脏选举, 用假不退色墨水, 政黨舞弊,不停补票以及许多外国人民涉入我们的选举 也因为这样导致我们的选举变得不民主。我们并不是不爱国,我們很敬愛國家, 我们只是想要公平公正的选举。絕對沒有反國家,沒有不愛國,和无关任何其他的议程。我們希望我們的國家明天會更好。我们身在外国 ,我們也是希望我们国家有未来 ,有明天,有民主。我们也时时关心我們国家状态如何,我们也明白马来西人民需要一个民主, 廉洁 ,有未来的国家,希望大马人民明白我们游子心中的感受以及关心国家的爱国之心。對不起大家,我們知錯了,我們承認這張照片擁有錯誤的誤導大家行為,我們向全體馬來西亞人民道歉。我愛馬來西亞,我愛民主,我們只希望擁有個乾淨公平的選舉。

kREDIT


5 ulasan:

zamri berkata...

mungkin boleh terima, tapi kena warna hitam. isu nie baru jer dilakukan oleh taikun cina baru-baru nie... sedangkan PRU dah lama berlalu..

hamdy berkata...

Boleh tlg share url asal?

Unknown berkata...

Jalur putih diwarnakan hitam itu tindakbalas sarcastic pada kasut sekolah putih ditukar kepada kasut hitam.

Unknown berkata...

Link bagi atas tu dh mati since isu ni dh lama jadi pada 2013 lepas PRU dulu. Yg ni ada la https://www.thestar.com.my/news/nation/2013/05/09/malaysians-abroad-claim-no-disrespect-to-flag-or-country

hamdy berkata...

Itu gambo 2013 laaaa

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink