Pages

Syria: Tentera Assad Memperkosa Gadis 16 Tahun


Syria: Tentera Assad Memperkosa Gadis 16 Tahun



















Syria: Tentera Assad Memperkosa Gadis 16 Tahun



Tentera-tentera Assad Memperkosa Gadis 16 Tahun, Menyeksa Budak kecil 9 Tahun…

Sebuah video baru saja beredar di YouTube yang menyiarkan pengakuan seorang jururawat kepada Insaan Rights Watch tentang pengalamannya di dalam penjara rejim Basyar al-Assad.

Wajah  jururawat ditutupi dan identitinya tidak disebutkan, namun diberitahukan dalam video itu bahawa si jururawat itu diseksa dengan besi dan setrum. Video itu bertanggal 13 Januari 2013 dan ber-dateline Hama, Syria, tapi diterbitkan pada 14 Januari 2013. Berikut beberapa petikan dari video tersebut:

Si pewawancara bertanya, “Apa peranan Anda dalam revolusi ini sehingga mereka menangkap Anda?”

“Saya seorang jururawat dan kerja saya merawat orang-orang yang luka. Dan saya akan terus lakukan ini dalam revolusi ini sampai rezim ini jatuh. Selama tiga hari mereka memukul dan menyiksa saya. Mereka setrum ( Renjatan Elektrik)  saya.

Ada aknak-kanak yang usianya  baru 9 tahun, bersama-sama saya di dalam penjara. Mereka disiksa hanya karena menulis (slogan-slogan menuntut kemerdekaan) di tembok.

Ada seorang wanita berusia 55 tahun yang juga bersama saya di dalam penjara. Mereka juga menyetrum ( Renjatan Elektrik) dia.

Ada seorang gadis baru 16 tahun. Tentera-tentera itu memperkosa dia,” demikian si jururawat.



P/s: Betapa jahatnya tentera itu.....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan