Home » , , , , , , » Tembak Menembak di Pulau Simunul, Semporna, 2 Polis Cedera Ditembak

Tembak Menembak di Pulau Simunul, Semporna, 2 Polis Cedera Ditembak


Tembak Menembak di Pulau Simunul, Semporna, 2 Polis Cedera Ditembak






Tembak Menembak di Pulau Simunul, Semporna, 2 Polis Cedera Ditembak


Dua anggota Gerakan Am polis Tentera (PGA) cedera dalam kejadian menembak sambil mengejar tiga penjenayah di Pulau Simunul, Semporna, di Sabah, kira-kira 160km dari sini awal malam tadi.



Mereka adalah sebahagian daripada pasukan 40-anggota yang dihantar ke kampung air bertentangan Hotel Seafest pada pukul 4 petang untuk mencari suspek.


Pukul 7 malam, pasukan itu telah ditembak oleh ketiga-tiga suspek yang dipercayai bersenjata dengan beberapa senjata api.


Pesuruhjaya polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata pasukan itu telah mengepung kampung ini apabila penjenayah dipercayai bersenjata dengan beberapa senjata api telah melepaskan  tembakan pada mereka sebelum melarikan diri.


Beliau berkata dua anggota polis cedera dalam serangan itu tetapi tidak dapat mengesahkan sama terkena akibat berbelas tembakan


Beliau berkata insiden yang mencetuskan khabar angin yang diedarkan secara meluas di Twitter dan Facebook bahawa stesen Semporna polis dan polis berada di bawah serangan.


"Ia tidak benar kerana saya baru sahaja bercakap kepada Ketua Polis Daerah. Keadaan ini adalah di bawah kawalan," katanya ketika ditemui di Felda Residence Sahabat malam tadi.


Beliau juga menjelaskan bahawa kejadian itu tidak berkaitan dengan  dengan penceroboh tentera di Kampung Tanduo.


"Saya menasihatkan orang ramai tidak menyebarkan khabar angin atau maklumat yang belum disahkan yang boleh menimbulkan panik."


SUMBER: NST

Penjenayah dipercayai berkai dengan kes pengedaran dadah disekitar knwasan tersebut

“Anggota polis memasuki kampung itu dan sedang berjalan di atas papan titi gantung apabila mereka tiba-tiba ditembak dan menyebabkan dua daripada anggota kita cedera.

“Buat masa ini, kami percaya insiden ini tidak ada kaitan dengan keadaan yang berlaku di Lahad Datu,” katanya,” kata Hamzah.

Jelasnya, kejadian itu telah menyebabkan orang Semporna dan Tawau menjadi takut apabila kumpulan bersenjata itu menyerang pasukan keselamatan.

Beliau turut menafikan mana-mana balai polis di daerah itu telah diserang oleh kumpulan bersenjata berkenaan.


0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink