Home » , , , , , » Terkini: Video Serangan Tentera Keatas Penceroboh DI LAhad Datu (5 mac 2013)

Terkini: Video Serangan Tentera Keatas Penceroboh DI LAhad Datu (5 mac 2013)

Terkini: Video Serangan Tentera Keatas Penceroboh DI LAhad Datu (5 mac 2013)






Terkini: Video Serangan Tentera Keatas Penceroboh DI LAhad Datu (5 mac 2013)

sambungan dari laporn sebelumnya=


LIVE UPDATE LAHAD DATU : TENTERA MULA GEMPUR PENCEROBOH 5 MAC 2013 



LAPORAN LANGSUNG
10.09am: Pihak polis telah menubuhkan pusat pemeriksaan di jalan utama di Tanjung Labian, iaitu kira-kira 5km dari medan pertempuran. Tiada siapa dibenarkan masuk ke kawasan itu.

Bunyi letupan telah berhenti sejak sejam yang lalu. Tidak jelas sama ada tentera darat telah dikerah masuk ke Kampung Tanduo.

10.05am: Di Manila, pasukan polis dan wartawan berkumpul di luar kedutaan Malaysia. Mereka menjangka satu kumpulan penunjuk perasaan akan tiba di sana.

9.55am: Azzimudie Kiram mengesah dalam temubual dengan radio dzMM ABS-CBN bahawa pasukan Malaysia menggunakan jet pejuang dalam serangan terbaru itu ke atas kedudukan mereka di Lahad Datu.

Pemimpin tentera diraja itu juga melahirkan kekecewaan terhadap pendirian Presiden Filipina Benigno Aquino berhubung krisis tersebut.

Beliau berkata kerajaan Malaysia dan Filipina jelas telah berhenti mendengar gesaan mereka untuk menyelesaikan krisis tersebut secara aman.




Terbaru:serangan tentera mengusir penceroboh di lahad datu 

Serangan udara telah diberhentikan sebentar tadi dan disusuli operasi darat oleh pasukan kelelamatan kita bagi mengusir penceroboh sulu terhadap tuntutan Lahad Datu.

sementara itu sidang media mengenai operasi serangan mengusir kumpulan penceroboh,dijadual diadakan oleh ketua polis negara Tan Sri Ismail Omar,di Hotel, Residen Felda Sahabat 11.00 pagi nanti









xlupa.com

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink