Samsung Galaxy Camera Harga dan Specs

Samsung Galaxy Camera Harga dan Specs

















Samsung Galaxy Camera Harga dan Specs


Samsung adalah pengeluar Gadget terkenal dan mempunyai peminat yang begitu ramai buat masa sekarang,berbanding pengeluar lain seperti Apple dan Nokia,,



Pada 28 November lalu, Samsung secara rasminya telah pun melancarkan dan mengumumkan peranti terbaru mereka yang menggunakan sistem operasi Android, iaitu Samsung Galaxy Camera. Untuk pasaran Malaysia, ia akan ditawarkan pada harga RM1899, dan tiada sebarang pakej daripada syarikat telekomunikasi tempatan buat masa ini.
Spesifikasi Galaxy Camera
Cip
1.4GHz (empat-teras)
Sensor
16.3-megapixel, 21x zoom optikal
Storan Terbina
8GB + slot mikro-SD sehingga 32GB
Skrin
4.8-inci Super Clear LCD
Bateri
1650 mAh
Samsung Galaxy Camera ini menjadikan ia unik,
memandangkan didatangkan bersama-sama sistem operasi Android. Namun, ia bukanlah kamera pertama yang menggunakan Android, memandangkan sebelum ini Nikon turut sama memperkenalkan peranti lebih kurang sama. Namun, Galaxy Camera didatangkan dengan sistem operasi lebih terkini, iaitu Android 4.1 Jelly Bean. Galaxy Camera turut didatangkan dengan skrin bersaiz sebesar 4.8-inci, paparan terbesar di sebarang kamera kompak.
Apa yang membezakan ia dengan kamera pada telefon pintar adalah dimana ia didatangkan dengan sensor sebesar 16-megapixel selain dilengkapi dengan sokongan zoom sehingga 21x. Bagi mereka yang selesa dengan tetapan manual juga, anda boleh mengubah tetapan pada Galaxy Camera, dan membuat lebih banyak rakaman menarik melaluinya.
Bagi mereka yang berminat, anda boleh mendapatkan Samsung Galaxy Camera ini pada harga RM1899 daripada para pengedar Samsung rasmi tempatan, dan diketahui sebanyak 5,000 jualan pertama akan didatangkan dengan kad-SIM Hotlink Broadband secara percuma padanya. Untuknya, pengguna hanya perlu ke cawangan Maxis di KLCC, MidValley Gardens, atau Sunway Pyramid, dan pada masa yang sama akan menikmati ruangan storan percuma sehingga 25GB melalui Loker.



Kekurangan Samsung Galaxy Camera


Saiz dan bentuknya akan menyusahkan korang untuk membawa ia kemana-mana






0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink