Home » , , , , , , , , » Kemeriahan Ribuan Rakyat Di Perhimpunan Blackout505, Parit Salleh,Batu Pahat,Johor 16 Jun 2013 (Gambar Dan Video)

Kemeriahan Ribuan Rakyat Di Perhimpunan Blackout505, Parit Salleh,Batu Pahat,Johor 16 Jun 2013 (Gambar Dan Video)

Kemeriahan Ribuan Rakyat Di Perhimpunan Blackout505, Parit Salleh,Batu Pahat,Johor 16 Jun 2013 (Gambar Dan Video)




Kemeriahan Ribuan Rakyat Di Perhimpunan Blackout505, Parit Salleh,Batu Pahat,Johor 16 Jun 2013 (Gambar Dan Video)



Perhimpunan di Batu Pahat adalah perhimpunan yang terakhir menjelang perhimpunan kemuncak Black505 di padang merbok 22 jun ini,Ribuan rakyat batu pahat hadir menunjukkan tanda protes mereka semalam, 

Anwar ibrahim yang baru sahaja pulang dai Indonesia  di atas jemputan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono bercerita mengenai apakah tujuaan beliau melawat keindonesia

Tujuan Anwar Ibrahim Ke Indonesia


 Anwar Ibrahim mengesahkan bahawa beliau tidak bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Jakarta, memberitahu 10,000  orang ramai  di Batu Pahat, Johor bahawa dia telah pergi ke ibu negara Indonesia di atas jemputan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono untuk memberikan taklimat mengenai dakwaan penipuan pilihan raya di baru-baru ini membuat kesimpulan pilihan raya umum ke-13 Malaysia.

Seperti pemimpin-pemimpin serantau yang lain, Susilo mengambil berat tentang cara ke hadapan untuk Malaysia selepas pengundian kontroversi yang Pembangkang Malaysia dan berkata masyarakat sivil telah dicemari oleh penipuan undi besar-besaran, penipuan dan penyelewengan.

"Tidak ada komunikasi sebelumnya antara saya dan Presiden SBY dan saya untuk menonton 'wajah' kerajaan Malaysia. Saya tahu TV3 dan Utusan (saluran TV yang dikawal Umno dan akhbar) akan berputar belitkan cerita tentang saya menjadi kaki tangan asing. Tetapi apa yang penting ialah Presiden SBY mahu tahu apa yang berlaku di Malaysia dan dikeluarkan jemputan kerana liputan meningkat oleh media Indonesia, yang telah meliputi keadaan di Malaysia secara meluas. apakah Perasaan anda yang terlibat dalam penipuan pilihan raya yang dilakukan adalah berlebihan dan jika ia telah berlaku di Indonesia, ini akan menjadi pemberontakan, "Anwar memberitahu orang ramai di Parit Raja."

"Parlimen Eropah telah meluluskan resolusi untuk menangguhkan menandatangani Perjanjian Perdagangan Bebas dengan kerajaan Malaysia sehingga semua dakwaan penipuan telah disiasat. Turkey gagal untuk memahami mengapa Pakatan yang memenangi 51% daripada jumlah undi tidak boleh membentuk kerajaan persekutuan. Dan Presiden SBY, yang tidak mempunyai apa-apa niat untuk mengganggu, ingin tahu bagaimana penipuan berlaku. Jika pemimpin-pemimpin kita boleh menyembunyikan wajah mereka. "

22 Jun sangat kritikal

Menurut Anwar, Indonesia juga mahu tahu apa yang akan berlaku pada 22 Jun.

64-tahun itu merujuk kepada perhimpunan raksasa pembangkang untuk menganjurkan perhimpunan  Sabtu depan di padang Merbok Padang di Kuala Lumpur untuk membantah secara besar-besaran dan meluas berkenaan penipuan undi , penipuan dan penyelewengan yang didakwa telah merompak mereka kemenangan pada 5 Mei umum pilihan raya.

"22 Jun adalah sangat kritikal. Semua orang, dari orang kampong (penduduk kampung), nelayan, petani dan yang paling penting bagi semua rakyat Malaysia ,anak muda mesti datang. Dunia, seperti Indonesia, menonton. Jika kita berjaya, maka Insya-Allah, saya pasti 22 Jun akan menandakan satu titik perubahan dalam landskap politik kejam Malaysia.
Penyerahan Borang Anwar Ibrahim Club












Credited

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink