9 Fakta Mengenai Rakyat Malaysia Kita Patut Tahu

9 Fakta Mengenai Rakyat Malaysia Kita Patut Tahu




















9 Fakta Mengenai Rakyat Malaysia Kita Patut Tahu



1 - Kebanyakkan rakyatnya terutama perempuan cepat terpengaruh dengan budaya luar.. (lagi2 trend KPOP)

2 - Kerajaan ambil tindakan dengan menaikkan harga Rokok agar kurang perokok di Malaysia.. (KEnapa x hentikan je jualan Rokok? Rokok naik harga pun rokok seludup bersepah orang jual)

3 - Asal musim PilihanRaya sampai je, mula perbalahan kutuk mengutuk.. (mana perginya tema 1 Malaysia)

4 - Orang Melayu asal niaga kurang untung je mulalah cakap buatan orang, orang hantar santau anginlah.. (Kenapa xnak cari kesalahan dalam usahakita tu) kalau nak untung je susahlah..

5 - Tiba musim bola ni FAKTA paling menarik, mulaLah nak update status kalau team ni menang aku sanggup potong anu lah bogel depan shopping complex la.. (Lepas team tu menang mulaLah cakap fb titew tenew hack haha..)

6 - Kalau dengar pasal boikot orang Malaysia paling anyak membantu... tapi bab boikot  dari kata2 mulut jela, buatnya 30% je.. (kalau kita xmampu boikot cukuplah dengan sekadar doa dan menderma)

7 - sekarang kita dah hampir 2013, tapi kenapa masih ada 50% dari kita xsuka bangsa lain?(berkawan lagi baikkan)

8 - ada sesetengah orang pulak nak nasihat orang tapi menggunakan kata2 kesat.. (kalau di maki balik jadi panjang cerita, nak nasihat orang, nasihatLah elok2)

9 - walaupun Rakyat malaysia susah nak berubah tapi Alhamdullilah Admin sering dengar rakyat Malaysia menyebut kalimah Allah dalam segala Hal..

10 - 80% dari kita lepas baca semua FAKTA ni mereka xkan dapat terima.. dan mula besarkan cerita dan mula nak kutuk2 Admin.. (Pada yang menyokong terima kasih)

* baca FAKTA ni betul2.. dan jadikan pengajaran untuk kita berubah..

Credit to Bajet Yes je. (cilok dari FB)



9 Fakta Mengenai Rakyat Malaysia Kita Patut Tahu


P/S: Apa pendapat Anda Pula?






KLIK=SINI

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink