Home » , , , , , , , , » Yamaha Menggunakan Seamless Gearbox bagi Moto GP Di Misano

Yamaha Menggunakan Seamless Gearbox bagi Moto GP Di Misano

Yamaha Menggunakan Seamless Gearbox bagi Moto GP Di Misano



Yamaha Menggunakan Seamless Gearbox bagi Moto GP Di Misano

Yamaha akan menggunakan sistem transmisi baru di MotoGP San Marino,akan datang . Transmisi bernama seamless shift gearbox ini diharapkan membuat pasukan yamaha lebih bersaing dengan Honda.

Setelah diuji  di litar Brno, Republik Ceko, Ogos lalu, Yamaha memastikan akan menggunakan seamless shift gearbox pada perlumbaan di Misano, (15/9/2013) ini. Mereka akan menyusul dua rivalnya, Honda dan Ducati, yang telah lebih dulu menggunakan sistem tersebut.

Kelebihan utama yang didapatkan daripada seamless shift gearbox adalah “stability” karena engine lebih smooth ketika menukar gear. 


Rossi mengatakan ….efek seamless shift gearbox tidak terlalu banyak membantu perolehan semasa diawal-awal perlumbaan. Namun….keampuhan komponen ini baru dirasakan setelah jentera melibas jarak puluhan pusingan litar 



"Itu (seamless gearbox) akan digunakan di sini besok. Kami hanya dapat mengatakan demikian," kata pelumba Yamaha, Jorge Lorenzo.

"Ketika kami menguji  di Brno, saya tersenyum kerana tidak merasakan penurunan tenaga ketika menukar gear. Rasanya seperti menaiki motor matic," sambungnya.

"Mungkin hal yang paling dirasakan adalah ketika menaikkan gigi ketika treknya menanjak. Normalnya motor akan 'bergoyang' ketika Anda melakukannya, tapi dengan seamless itu tidak terjadi. Mari kita lihat apa yang bisa kita dapatkan di balapan," tambah rider asal Spanyol itu.


"Kami sangat senang. Tentu saja itu penting, terutama di Misano, di mana Anda banyak melakukan penukaran gear. Kami berharap ini akan jadi keuntungan bagus untuk mencuba bersaing dengan Honda,"
 tutur Rossi.





0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink