Home » , , , , , » Cadang Gaji Minimum Penjawat Awam RM1,200 - CEUPACS

Cadang Gaji Minimum Penjawat Awam RM1,200 - CEUPACS


Cadang Gaji Minimum Penjawat Awam RM1,200 - CEUPACS

Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) hari ini mencadangkan kerajaan menaikkan kadar gaji minimum penjawat awam kepada RM1,200 bagi mengimbangi kos sara hidup yang semakin meningkat.
Presidennya Azih Muda berkata berdasarkan analisis Cuepacs, kos sara hidup yang meningkat antara lapan dan 10% sekarang memberi tekanan kepada penjawat awam khususnya yang tinggal di kawasan bandar besar, memandangkan kenaikan gaji sektor awam hanya sekitar dua hingga 2.5%.
Kumpulan yang paling merasai tekanan ini ialah 54 dan ke bawah, katanya dalam sidang media selepas sesi taklimat kepada warga kerja Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, di sini.
Beliau berkata  Cuepacs juga menggesa kerajaan menyelaraskan Elaun Sara Hidup (Cola) bagi seluruh negara manakala Imbuhan Tetap Khidmat Awam dinaikkan kepada minimum RM250.
Pada 2011, Cuepacs mencadangkan kepada kerajaan agar memperkenalkan gaji minimum RM900 untuk membantu kelompok kumpulan pelaksana seperti pekerja am rendah, pembantu pejabat dan pemandu yang menerima gaji asas bawah RM700 sebulan. - Bernama, 9 Januari, 2014.

3 ulasan:

vapedistrict berkata...

SMOK INFINIX Kit has built-in 250mAh battery, which can provide you with dense clouds. No fire key, no up or down button, just simply inhale you can enjoy the surprise from Infinix. And there are two pods included in the kit, both of which have 2ml capacity, you can fill them with the e-liquid you like. It has sleek appearance, the mini body can be your best partner wherever you go. Infinix kit is the incarnation of modern philosophy!

Eman sherkawy berkata...


شركة سكاي لنقل العفش
نقل عفش بمكة
نقل عفش بالرياض
نقل عفش بالمدينة المنورة
نقل عفش بجدة

Unknown berkata...

The latest vaping gear at CigPlanet

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink