Setiap kali musim perayaan,Petronas tidak melepaskan peluang menerbitkan iklan yang menarik dan menyentuh emosi jiwa sanubari bersempena Hari perayaan tersebut,contoh seperti hari raya aidilfitri,deepavali.iklan mereka mengikut tema dan budaya sambutan setiap perayaan
Bersempena peraayaan deepavali tidak lama lagi,petronas telah menerbitkan iklan yang bertajuk Do the Dappan
iklan Do The Dappan kali ini mempunyai konsep yang berlainan,kerana ia berkonsepkan Gangnam style. yang dipopularkan PSY
Namun bila melihat maklumbalas penonton yang telah menonton video ini & majoriti yang meninggalkan komen sebenarnya kurang senang dengan konsep iklan kali ini.
Ini adalah sebahagian komen di laman you tube untuk iklan deepavali petronas tahun ini
“I know we are Malaysian and all but for God sake please do some research on the festive and the culture. Seriously in what way does this represents Indians, seriously?”
“PETRONAS commercial no emotion how to do? Excuse me, have you done commercials before?”
Seriously... Whatever happened to all quality adverts... Deepavali is a symbol of light, culture, belief, unity, good against evil and most of all family.. Dressing up like that.. and dancing.. is never our culture. Dappan dance is performed among certain community in India but it is never the our culture...Yasmin's ideas.. captured the essence of our culture. Not only our indian culture but also the asian culture... This right here.. is seriously sad..
Jom kita tonton video PETRONAS Deepavali 2012 'Do the Dappan'
Serlahkan harimu dengan sinaran senyuman KLIK = SINI
0 ulasan:
Catat Ulasan