Home » » tokek oh tokek

tokek oh tokek



tokek atau pokek dan lain lain nama yang lain..gapo dio nate ni..
sejenis reptilia yang mahal dan mengeluarkan bunyi yang kiut..haha..tokek..tokek..tokek..
untuk pengetahuan tokek ni suka duduk kat dalan hutan..dalam kebun..paling best skali..dalam rumah2 kampung..rumah papan laaa...tokek ni selalu nya bunyi time senja..


Tokek menjadi mahal dan dicari orang kerana konon boleh menyembuhkan orang yang mengidap HIV atau AIDS. Penyakit mematikan itu menyerang sistem imun tubuh dan belum ada ubat yang mampu mengatasinya. Oleh sebab itu, ramuan tradisional dari tokek dipercaya sebagai ramuan paling mujarab hahaa...cicak jer pun

Bagian lidah tokek dan darahnya mengandung zat yang boleh melawan virus HIV. Tokek yang memiliki khasiat itu adalah tokek yang beratnya lebih dari 3 ons dan dalam keadaan hidup.

Selain lidah, empedu tokek konon juga mujarab untuk mengubat orang yang mengidap AIDS. pasal tu la mahal yang membuat orang harus membelinya dengan harga mahal demi menyelamatkan nyawanya.

hempedu cicak KOBENG ni juga boleh kebalkahn tubuh..

HARGA PASARAN TOKEK PADA OKTOBER 2010 :-

420 gram - 499g gram = RM1 juta
500 gram - 599 gram = RM3 juta
600 gram - 699 gram = RM5 juta
700 gram - 799 gram = RM7 juta
800 gram - 899 gram = RM9 juta
900 gram - 1 kilo = RM12 juta


perhh dapat sekor pun jadi laaa..boleh beli ferrari..tanah kebun sawit 3 keping..rumah banglo 2 bijik..hahaha..

laa patut laa pun sampai orang berminat membuat bisnes jadi broker tokek ni..
dasyat jugak GECKO ni..

ada cara nak tangkap tokek ni...takut digigit jaaa...nak pegang tokek ni biar beralaskan kain basah...kalau x potong tanagn laaa korang..

kat asrama aku ni ade tokek tak...nak kene cube cari nih..hahhaa

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink