Home » » Antara Engineer Dan Lecturer

Antara Engineer Dan Lecturer

Satu enginner dan satu lecturer sedang duduk bersebelahan di dalam flight dari KL ke Kota Kinabalu.

Lecturer tu bertanyer engineer tu kalau dia nak main satu game.

Oleh kerana engineer tu rasa tersangat lah penat, dia pon berkata "Tak per lah.. Aku nak tido"

Lecturer tu rasa tak puas hati pasal dia ngah bosan.. So dia cakap "Ok, Aku tanyer kau satu soalan.. dan kalau kau tak tahu jawapan nyer, kau bayar aku RM5. Kalau aku tak tahu jawapan nyer, aku pulak bayar kau RM5."

Lagi sekali, engineer tu menolak permintaan lecturer tu dan terus tutup mata dia..

Lecturer yg ngah bosan sangat tu, terus cakap "Ok, kalau kau tak tahu jawapan nyer, kau bayar aku RM5. Tapi kalau aku tak tahu jawapan nyer, aku bayar kau RM500. Amacam?"

Bila engineer tu dengar aper yg lecturer tu cakap, dia pon cakap "Ok"

Lecturer tu bertanyer soalan pertama. "Braper kah jauh jaraknyer antara bumi dengan bulan?"

Engineer tu tak berkata sepatah pon, lalu mencapai wallet nyer untuk kasi RM5 kat si lecturer tu.

"Okay, skarang kau nyer turn untuk bertanyer." kata si lecturer

Engineer tu tanya kat lecturer "Apa yg naik ke bukit dengan menggunakan 3 kaki dan turun bukit dengan menggunakan 4 kaki?"

Lecturer tu menjadi kusut memikir kan jawapan nyer. Dia cuba untuk cari jawapan kat encyclopedia dalam laptop dia, tapi tak dapat2 jugak jawapan nyer. Dia call kawan2 dia, mengguna kan telpon kapal terbang, tapi masih tak dapat jawapan nyer.

Lepas satu jam mencari jawapan, dia pon give up. Dia kejut si engineer tu dan kasi RM500 kat engineer tu.

Engineer tu pon mengucap kan terima kasih lalu dia lelap kan mata dia lagi sekali.

Lecturer tu menjadi bingung pasal si engineer masih lom kasi jawapan. So dia cakap kat si engineer tu, "Eh, kau masih belom kasi jawapan lagi ah."

Tanpa berkata aper2, si engineer bukak wallet nyer, kuar kan RM5 lalu memberi pada si lecturer tadi dan terus continue tido.

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink