Inilah Kelebihan Bila Perempuan Menjaga Dara


Di zaman moden sekarang, tidak sedikit perempuan yang sudah aktif berhubungan seksual meskipun belum rasmi bernikah, bahkan diantaranya ada yang masih pelajar sekolah. Padahal banyak manfaat kesihatan yang boleh dirasakan perempuan bila boleh menjaga keperawanannya.
.
Keperawanan masih sangat dihargai di negara dengan adat timur, termasuk di malaysia Perempuan dianggap suci secara agama dan moral bila boleh menjaga keperawanannya sebelum menikah.

Sayangnya, pergaulan bebas yang sedang marak di kalangan anak muda dan remaja, membuat perempuan boleh melepas keperawanannya bila-bila saja, walaupun masih di bangku sekolah sekalipun. Padahal keperawanan adalah salah satu hadiah paling istimewa yang Tuhan berikan pada seorang perempuan.

Berikut beberapa manfaat kesihatan kepada perempuan yang boleh menjaga keperawanannya sebelum menikah, seperti dilansir Timesofindia:

1. Tak perlu takut hamil di luar nikah

Dari banyak keuntungan, yang satu ini adalah yang paling jelas. Banyak perempuan lajang yang rutin berhubungan seks selalu bimbang dengan kehamilan. Jadi jika Anda seorang anak dara, Anda tidak perlu bimbang dengan hal ini. Anda juga tidak perlu pening karena harus menjaga rutin minum pil pencegah kehamilan bila tak ingin hamil sebelum menikah.

2. Tidak kena infeksi menular seksual (IMS)

Perempuan yang boleh menjaga daratentu saja tidak akan melakukan hubungan seksual yang berbahaya. Hal ini tentu saja akan menjauhkannya dari berbagai infeksi menular seksual, seperti HIV/AIDS, herpes dan kutil kelamin, sifilis (raja singa) dan gonorhea (kencing nanah).

3. Tidak ada trauma emosional dari hubungan
Cinta tidak melulu soal seks. Ada banyak hal yang boleh dilakukan pasangan belum menikah tanpa seks. Ingat, kekecewaan seksual dapat membuat Anda merasa sakit hati, stres, depresi, kesepian dan jadi pemarah.

4. Lebih bahagia

Faktanya, kebanyakan lelaki lebih menyukai menikahi perempuan yang masih dara. Perempuan yang dapat menjaga keperawanannya sampai menikah nanti cenderung memiliki pernikahan yang lebih bahagia ketimbang yang melakukan seks pra nikah.
Sumber
Klik=Sini

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink