Home » , , , , , , , , , » TV Thailand Siarkan Anwar Akan Menang PRU 13

TV Thailand Siarkan Anwar Akan Menang PRU 13

TV Thailand Siarkan Anwar Akan Menang PRU 13




TV Thailand Siarkan Anwar Akan Menang PRU 13

Berita ini tentu tak gamak disiarkan oleh TV3 dan RTM, namun TV Thailand boleh menyiarkan untuk santapan berita dan pengetahuan rakyat Thailand. 

TV3 dan RTM hanya pandai membekukan otak rakyat Malaysia dan meremehkan rakyat seolah-olah rakyat tidak mendapat sumber berita lain.

Semalam kajian Pusat Kajian Pilihan raya dan Demokrasi Universiti Malaysia (UMCEDEL) mengumunkan kajian mereka yang 43 peratus pengundi di negara ini berpendapat Anwar Ibrahim lebih layak dilantik menjadi PM Malaysia berbanding 39 peratus untuk Najib Razak,. Berdasarkan kajian ini TV Thai menyiarkannya.

Tujuannya juga adalah untuk santapan berita rakyat utara Semenanjung – Kedah, Kelantan, Perlis yang berhampiran sempadan Thai kerana mereka juga mendapat siaran TV Siam.

Selepas pilihanraya, TV3 dan RTM akan berebut-rebut untuk mendapatkan berita kemenangan PR, Insyaallah…ini kalila



Peluang untuk Pakatan Rakyat memerintah negara ini makin menjadi kenyataan kerana UMCEDEL berkata pengundi cenderung untuk memilih Anwar sebagai PM. Semakin menjadi kenyataan kerana kajian Universiti Malaya sebelum ini tidak pernah pun memihak kepada PR tetapi kini sebaliknya.
KUALA LUMPUR: 43 peratus pengundi di negara ini berpendapat Datuk Seri Anwar Ibrahim lebih layak dilantik menjadi Perdana Menteri Malaysia berbanding 39 peratus untuk Datuk Seri Najib Razak.
Bagi pengundi Melayu pula, peratusannya lagi besar iaitu 54 peratus untuk Anwar dan 28 peratus untuk Najib.
Begitu juga bagi pengundi kali pertama. 48 peratus dari mereka mengatakan Anwar lebih layak berbanding hanya 25 peratus untuk Najib.
Kesemua mereka membuat keputusan itu berdasarkan soalan ‘Pemimpin yang layak dilantik menjadi Perdana Menteri’ dalam kajian yang dibuat oleh Pusat Kajian Pilihan raya dan Demokrasi Universiti Malaysia (UMCEDEL).
Kajian itu membabitkan 1,407 responden itu dijalankan bermula hari pembubaran Dewan Rakyat 3 April lalu sehingga 20 April lalu, iaitu pada hari penamaan calon.
“Peratusan keseluruhan siapa yang layak menjadi perdana menteri menunjukkan Anwar (dapat) 43 peratus manakala Najib 39 peratus,” kata Pengarah Umcedel, Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman dalam sidang media di Universiti Malaya hari ini. - HarakahDaily




kredit








5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Have you ever considered about adding a little bit more than just
your articles? I mean, what you say is important and everything.

Nevertheless think of if you added some great graphics or video clips
to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with pics
and video clips, this site could certainly be one of the
greatest in its niche. Amazing blog!

Here is my page: Louboutin Sale

Tanpa Nama berkata...

This design is incredible! You certainly know how to keep a reader amused.
Between your wit and your videos, I was almost
moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job.

I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
Too cool!

my homepage; http://www.christianlouboutinbuycl.com/

Tanpa Nama berkata...

Hi, Neat post. There is an issue along with your web
site in internet explorer, could check this? IE still is
the marketplace chief and a large element of folks will leave out your magnificent writing because of this problem.


Also visit my web page ... Louboutin Shoes

Tanpa Nama berkata...

I'm really enjoying the theme/design of your blog. Do you ever run into any internet browser compatibility problems? A couple of my blog readers have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great in Firefox. Do you have any solutions to help fix this problem?

Also visit my homepage ... Christian Louboutin shoes

Tanpa Nama berkata...

First of all I would like to say great blog! I had a quick question in which I'd like to ask if you don't mind.
I was curious to find out how you center yourself and clear your thoughts before writing.

I've had a difficult time clearing my thoughts in getting my ideas out. I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are wasted simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips? Thanks!

Feel free to visit my site - Christian Louboutin shoes

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink