Home » , , , , » Ketua Lanun Somalia Mempunyai 24 Jari Ditangkap

Ketua Lanun Somalia Mempunyai 24 Jari Ditangkap



Selalunya kita menonton movie mengenai lanun mungkin semua lanun yang anda fikirkan tiada jari di tangan,namun lanun somalia ini mempunyai enam jari kaki..

Samseng terkenal Somalia - digelar Six Toe Joe di kalangan tentera pertahanan - juga mempunyai sepuluh jari ditambah dua ibu jari disebabkan oleh keadaan yang jarang ditemui.

Beliau telah ditangkap dengan 13 yang lain bulan lepas dengan beberapa senjata termasuk pelancar roket dan bom tangan dan kini menghadapi beberapa tahun penjara untuk lanun di Lautan Hindi. Beliau telah diserahkan kepada pihak berkuasa di Seychelles minggu lepas.

Sumber bergembira berkata malam tadi: "Kami telah akhirnya ditawan lanun dengan 12 jari kaki dan 12 jari Ini adalah kejayaan besar-besaran untuk Tentera Laut Diraja.


Keadaan pelik beliau dipanggil polydactyly, yang memberi kesan kepada penghidap sejak lahir.


Ia mudah diperbetulkan di negara-negara yang paling maju oleh pembedahan mudah untuk mengeluarkan jari tambahan.

Tetapi penjagaan kesihatan akibat perang di Somalia adalah sangat asas dan ternyata Enam Toe Joe berkembang sehingga tidak terjejas oleh kecacatan beliau.

RFA kapal Tentera Laut Fort Victoria
- misi empat bulan dengan daya tugas kaunter-lanun NATO diberi nama Operasi Lautan Perisai - meningkat lanun dari sebuah bot nelayan Yaman yang dirampas.

Kapten Gerry Northwood, yang mengetuai operasi itu, berkata: " operasi intensif berlangsung selama empat bulan.

"Kami telah metangkap lebih daripada 30 lanun untuk pendakwaan dan menyelamatkan 44 pelaut saudagar dari lanun."


0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink