Home » , , , , , » BR1M Akan Diberi Dua Kali Setahun

BR1M Akan Diberi Dua Kali Setahun

BR1M Akan Diberi Dua Kali Setahun

BR1M Akan Diberi Dua Kali Setahun


Kerajaan Malaysia bercadang untuk memberi agihan pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada penerima yang layak sebanyak dua kali dalam setahun bermula tahun 2014 nanti.

Menurut Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, iaitu Menteri Kewangan Kedua berkata kaedah penyaluran BR1M juga mungkin akan dibuat melalui trannsaksi terus kepada akaun bank penerima.

Langkah itu bertujuan menggalakkan penerimanya melakukan perbelanjaan berdasarkan keperluan semasa, sekali gus menggalakkan perbelanjaan berhemah.

“Kerajaan sedang melihat kemungkinan melakukan agihan pembayaran BR1M sebanyak dua kali setahun mulai tahun depan dan bukannya sekali gus seperti diamalkan sejak ia diperkenalkan.

Turut difahamkan bahawa nilai pemberian BR1M juga akan dinaikan.

Sementara itu, Husni berkata, sejajar dengan pelaksanaan dasar rasionalisasi subsidi baru-baru ini, kerajaan juga sedang meneliti model bantuan terbaik bagi membantu golongan yang mempunyai pendapatan bulanan keluarga RM4,000 sehingga RM5,000.

1 ulasan:

Mrs. Amad berkata...

means kelayakan terima BRIM pendaptan isi rumah kene 4,5k la ye?itu basic je ke include elaun ape sume?

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink