Home » , , , , , , » Gambar Dan Penjelasan NIk Abduh Berkaitan Isu Jet Peribadi

Gambar Dan Penjelasan NIk Abduh Berkaitan Isu Jet Peribadi

Gambar Dan Penjelasan NIk Abduh Berkaitan Isu Jet Peribadi

Gambar Dan Penjelasan NIk Abduh Berkaitan Isu Jet Peribadi


Ditohmah Kerana Naik Jet Peribadi: Ini penjelasan dari Nik Abduh..
Saya diminta oleh ramai sahabat untuk menjelaskan gambar saya menaiki sebuah pesawat jet peribadi yang tersebar di internet. 

Oleh kerana ia difahami secara negatif, elok juga saya jelaskan.

Gambar tersebut saya sendiri muat naik dalam grup whatsup dewan pemuda pas. 
Ia adalah kebiasaan kami untuk memuat naik gambar-gambar menarik sekitar kehidupan peribadi dan jamaah yang menarik untuk dikongsi. 

Gambar tersebut telah disebar keluar oleh kawan saya. Sudah pasti tujuannya adalah baik insya Allah.
Mungkin kerana tanpa penjelasan, ia menarik tafsiran pelbagai. 

Ia adalah penerbangan pada tahun 2012 dari Kota Bharu ke Ipoh bersama beberapa exco kerajaan negeri Kelantan dengan menaiki jet peribadi milik seorang tokoh korporat Melayu untuk lawatan ke ladang tanam semula balak yang diusahakan oleh beliau. 

Lawatan itu adalah untuk melihat sendiri kejayaan projek tersebut. Tokoh korporat tersebut berhasrat untuk melabur di Kelantan. 

Tanam balak, bukan tebang balak. 

Beliau memohon tanah sudah kerja, bukan hutan simpan. Saya difahamkan, ia masih dalam proses kelulusan. 

Ia jika berjaya, adalah terlalu baik untuk ekonomi dan mesra hijau negeri Kelantan.
Saya dipelawa menaiki jet peribadi ter
sebut oleh kawan saya yang rapat dengan tokoh korporat bergelar Tan Sri tersebut. 
Ada kekosongan dan dengan izin tuannyalah kan? Apa perasaan saya? Wah, jawabannya ialah, jika anda, apa pula perasaan anda? 

Impian duniawi saya ialah menaiki kapal pelancongan Rusia menuju ke kutub utara, dunia serba putih. Sapa boleh sempurnakan impian emas saya ini? 

Nik Mohamad Abduh

Itulah... orang kata kalau tak tahu tanya... jangan main tuduh tak tentu hala.. nanti dapat bala..
Tumpang naik bukannya bayar sewapun. lagipun tuan punya jet sendiri mengizinkan.. apa salahnya

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink