Home » , , , , , » Projek Tokong Terbesar Piramid 1 Malaysia Spiritual Tourism Di Pahang Perlu Dibantah

Projek Tokong Terbesar Piramid 1 Malaysia Spiritual Tourism Di Pahang Perlu Dibantah

Projek Tokong Terbesar Piramid 1 Malaysia Spiritual Tourism Di Pahang Perlu Dibantah



Projek Tokong Terbesar Piramid 1 Malaysia Spiritual Tourism Di Pahang Perlu Dibantah

Benar tetap benar tetapi yang salah tetap salah. Menyokong kepada yang baik, namun jika berlaku sebaliknya akan tetap disanggah dan ditentang.

Mengejutkan apabila satu projek pelancongan yang dinamakan ’1 Malaysia Spiritual Tourism’ bernilai RM10 bilion bakal dilaksanakan oleh syarikat Enchant Acres Sdn Bhd di Bukit Gambang, Pahang. Projek ini akan dibangunkan di atas tanah seluas 500 ekar mengatasi keluasan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) yang luasnya 493 ekar.

Projek ini didakwa telah mendapat sokongan penuh Kerajaan Malaysia dan Tourism Malaysia yang berkonsepkan "spiritual tourism".



Projek ini akan melibatkan semua agama seperti Kuan Yin, Buddha Alam, Hindu, Sikh, Sai Baba, Taoisme, I- Kuan Tao, Confucianisme dan Kristian disamping resort, pusat peranginan, restoran, pusat perniagaan, kelab, pusat-pusat hiburan, taman, kolej universiti, sekolah antarabangsa dan pusat pembelajaran.

Dimanakah rasionalnya kewujudan projek yang terbesar ini? Tempat-tempat yang seumpamanya telah "berlambak" di serata negara seperti Kek Lok Si dan Sleeping Buddha di Pulau Pinang, Sam Po Thong Cave dan Perak Tong di Perak, Tian Hou Kong di Kuala Lumpur dan Batu Caves di Selangor. Ini tidak termasuk gereja terbesar di Asia Tenggara yang sedang rancak dalam pembinaan.

Islam adalah agama rasmi negara namun agama lain tidak dilarang diamalkan. Walaupun begitu, agama lain jangan berlebih-lebihan melakukan perbuatan seolah-olah menafikan Islam sebagai agama tunggak negara ini.

UMAT ISLAM BANTAH PROJEK SPIRITUAL TOURISM

Kenapa Benda ni nak buat di Malaysia? tempat lain banyak lagi,,,Nepal ker...

Kredit- APPLE BIRU

http://enchant1mst.com/



0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink