Home » , , , , , , » JIhad Sex Gadis Tunisia Di Syria Adalah Fitnah Dan Berita Palsu

JIhad Sex Gadis Tunisia Di Syria Adalah Fitnah Dan Berita Palsu



RT NEWS [RUSSIA] memfitnah para mujahideen dan mujahidah Syria

BERITA PALSU DARI IRAN DAN RUSSIA

Pada 20 september 2013, RT NEWS RUSSIA telah menerbitkan sebuah artikel yang menyatakan bahawa wanita Islam telah pergi ke Syria untuk membantu mujahidin dari segi seksual untuk memberi motivasi kepada mereka.
Kenyataannya...
Ianya adalah sebuah Keluarga Muslim yang telah berhijrah ke Syria untuk menyertai jihad.Hal ini berdasarkan foto yang telah dimuat turun di laman Internet. Foto tersebut hakikatnya bukanlah sebuah kegiatan "jihad sex" akan tetapi foto Abu dan Ummu Ja'far yang turut berjuang di Syria.

ALLAH sentiasa berada dengan orang-orang yang benar..


Ulama setempat, Noureddine al- Khadimi, menolak fatwa jihad ini. Ia mendesak warga Tunisia dan lembaga negara untuk tidak menanggapinya. 

Isu ini pertama kali merebak setelah sebuah video beredar luas di Internet dan  jejaring sosial di Tunisia yang menunjukkan pengakuan orang tua dari seorang gadis bernama Rahmah. Mereka mengatakan gadis 17 tahun itu menghilang dari rumah suatu pagi dan mereka belakangan mengetahui ia menuju ke Suriah untuk melakukan jihad seksual. 

Dalam  rekaman lain, ulama Salafi terkenal Sheikh Mohamed al- Arifi mengeluarkan seruan bagi perempuan Muslim untuk melakukan jihad melalui seks. Namun, sumber yang dekat dengan sheikh itu membantah bahwa ia telah mengeluarkan fatwa tersebut dan menekankan bahwa siapa pun yang  percaya pada imbauan itu adalah gila.

Laporan di Tunisia menekankan bahwa isu itu sengaja dibesar-besarkan untuk mencoreng citra para pejuang Islam. 

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink