Home » , , , , , , , , » Gadis Maghribi Bunuh Diri kerana Terpaksa Berkahwin Dengan Perogolnya

Gadis Maghribi Bunuh Diri kerana Terpaksa Berkahwin Dengan Perogolnya



Seorang gadis Maghribi berusia 16 tahun telah membunuh diri setelah hakim memerintahkan dia untuk menikahi pemerkosanya, menurut laporan media massa di maghribi.

Disiarkan oleh English.alarabiya.net, kedua orang tua Amina tahun lalu membuat tuntutan terhadap perogol anak mereka, iaitu seorang lelaki yang berusia 10 tahun lebih tua darinya.amina

Namun, bukannya menghukum si perogol, seorang hakim di kota utara Tangier dalam vonisnya baru-baru ini menyuruh si gadis untuk menikahi perogol tersebut.
Menurut media setempat, keputusan pengadilan yang menikahkan Aminah secara paksa menikah dengan perogolnya tersebut seharusnya “menyelesaikan” pelanggaran seksual terhadap dirinya. Tetapi ternyata hal ini menyebabkan lebih banyak penderitaan kepada si gadis Aminah, akibat perlakuan yang tidak ramah dari keluarga suami yang juga perogolnya.

Akibat trauma dengan pengalaman menyakitkan serta perkosaan terhadap dirinya, Amina kemudian memutuskan untuk mengakhiri hidupnya dengan memakan racun tikus di rumah keluarga suaminya, menurut harian Maroko al-Massae.


Menurut surat khabar tersebut, jenis perkawinan paksa tersebut berakar pada tradisi setempat untuk menjaga kehormatan perempuan yang diperkosa.


Hafida Elbaz, Director persatuan Solidaritas Perempuan mengatakan kepada al-Massae bahawa artikel tersebut memberikan kesempatan bagi paraperogol untuk menghindari hukuman terhadap mereka.

Kisah pilu Amina ini telah menyebar luas ke laman sosial seperti Twitter dan Facebook, dan menuai dukungan masyarakat Maghribi untuk menuntut hakim yang mengeluarkan keputusan tersebut.

klik=Solve this mission with Agent 7.7!

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink