Fakta Mengenai E Cigarette,Rokok Elektronik,Vapers Anda Harus Tahu

Fakta Mengenai E Cigarette,Rokok Elektronik,Vapers



 Fakta Mengenai E Cigarette,Rokok Elektronik,Vapers






Info yang menarik untuk perokok dan yang tidak merokok.


Berdasarkan infographic di bawah, kelebihan rokok elektronik adalah, ianya tidak mempunyai asap dan kadar


nikotin yang boleh dikawal sendiri oleh perokok disamping ianya mempunyai pelbagai jenis perisa.


Oleh kerana ianya tidak berasap (ianya mengeluarkan wap), maka tiadalah orang di sekeliling dapat menghisap seconhand smoke dan yang paling penting, anda sebenarnya boleh merokok di kawasan yang tertulis 'no smoking' terutamanya di dalam bangunan kerana perbuatan menghisap rokok elektronik adalah 'vaping'.


struktur vaper atau e-cigarete terbahagi pada bahagian tertentu


Body (Mechanical Mod/Eletronics Mod) - Baterry,Electronic circuit




body mekanikal 


Mechanical body: aliran elektik trus dari bateri dan tiada sebarang wayar dan litar elektrik digunakan,tidak boleh mengawal voltan,voltan hanya boleh dikawal melalui jumlah rintangan pada Atomizer (Sesuai untuk Vapers yang berpengalaman dan profesional)



joyetech evic


Provari Body


Electronical Body: body elekronik mempunyai litar elekronik yang membolehkan kita mengawal bacaan voltan serta dapat membaca jumlah rintangan pada atomizer (sesuai untuk permulaan vaping)




Vivi Nova Tank
Era Atomizer,Drip Tank


Tank / Atomizer - tank adalah tempat penghasilan vape,tempat pemnasan cecair dan tempat penyimpanan liquid.ada pelbagai jenis keluaran tank/atomizer dipasaran,yang menggunakan wick/benang atau juga menggunakan stainles steel Mesh(Genesis atomizer)


ini adalah carta untuk pengaliran voltan dan rintangan yang selamat bagi anda ketika menghisap rokok elektronik "Vaping"





untuk pengetahuan Di negara Malaysia kita juga sudah Ada pengeluar e-Juice,e-liquid atau perisa rokok elektroniuk yang dihasilkan dari bumiputera kita sendiri,Jika anda pandai anda boleh membuat sendiri perisa tersebut dirumah dan keperluannya bahan kandungannya terdapat di kedai-kedai menjual peralatan kek,,


bahan-bahannya adalah 



PG - Propylene Glycol

VG - Vegetable Glycerine

AG - Aqueous Glycerine

PEG 400 - Poly Ethylene Glycol


Ramai orang kata Vape ini permainan orang kaya?
sejak akhir-akhir ini penerimaan rokok elektronik kepada masyarakat semakin meningkat dan bertambah meriah,dan banyak juga rokok elektronik yang dijual di pasaran,Up-town dengan harga yang murah dalam pelbagai pilihan.terpulang kepada ketebalan poket anda sendiri,,,

Namun Harus diambil kira dari segi cara pengambilan Vaping dan tujuan untuk Vaping,,Bagi saya kalau untuk mengikuti trend yang ada pada masa kini baik tak payah vape,ini akan menjadi kepada pembaziran wang ringgit anda sahaja..


kalau anda berniat untuk berhenti dari menghisap rokok analog dan sudah mencuba pelbagai cara namun tidak berkesan,,Cubalah kepada rokok elektronik,Vaping mungkin anda akan kurangkan pengambilan rokok analog yang membahayaka kesihatan itu dan mugnkin juga anda akan terus berhenti merokok,,tertakluk kepada usaha anda untuk berhenti.


Vaping ini banyak juga kelebihan sosial yang terhasil contohnya dapat kenalan baru dan bertukar-tukar pendapat dari Vape Meet yang diadakan ,orang sekeliling kita tidak menjauhi kita dengan asap rokok bisas yang busuk dan kita mengeluarkan vape yang wangi dari pelbagai perisa,kita juga dapat merasakan badan lebih cergas dan lebih ceria akibat dari kesan pengambilan rokok analog yang merbahaya,,





“The World Health Organization does not consider the electronic cigarette to be a legitimate nicotine replacement therapy,” he said.
 The devices, which resemble real cigarettes and are powered by rechargeable batteries, produce a nicotine mist that is absorbed in the lungs. The cigarettes, made of steel, have a chamber for storing liquid nicotine in different concentrations
 “It is of great concern that certain manufacturers of these cigarettes around the world have included WHO’s name, for example on their Web (sites) or on their package inserts or on their advertisements, as having endorsed these products,” Bettcher said. No tests have been made to find out exactly what the nicotine cartridges contain, he said. “Also there’s no experience in pharmacology yet of nicotine replacement therapies which actually inhale nicotine into the lungs,” he said :Dipetik dari Douglas Betcher yang mengetuai WHO's Tobacco free initiative.

 Mengikut petikan ayat diatas, beliau tidak menunjukkan yang rokok elektronik itu merbahaya sebaliknya dia menafikan e-cigar sebagai alternatif untuk berhenti merokok. Selain itu belum ada kajian atau ujikaji yang menunjukkan rokok elektronik ini membawa kesan sampingan yang merbahaya


















3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Spot on with this write-up, I absolutely believe this website needs a
great deal more attention. I'll probably be back again to see more, thanks for the info!

Stop by my web site ... studio100.info

Tanpa Nama berkata...

You are so awesome! I do not think I've truly read a single thing like that before. So great to find someone with a few original thoughts on this topic. Really.. thanks for starting this up. This web site is something that is needed on the web, someone with a little originality!

Check out my blog - liquid nicotine

Unknown berkata...

I believe rx gen 3 is one powerful e cigs, that produces more vapor than you'll ever need. On the other hand, it is quite a simple product as well, really easy to use. To sum it up, uwell crown 3 mini atomizer works great and lasts for a long time. Definitely our #1 pick electronic cigarette and we vape it all the time.

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink