Home » , , , » Imam Kahwin Menerusi Skype Dipenjara

Imam Kahwin Menerusi Skype Dipenjara

Imam Kahwin Menerusi Skype Dipenjara









Imam Kahwin Menerusi Skype Dipenjara


Dubai: Seorang imam dan seorang pelajar yang mendakwa berkahwin menerusi Skype, dipenjara setahun setiap seorang atas tuduhan menjalinkan hubungan tanpa ikatan perkahwinan.
Sebuah mahkamah Dubai mendapati imam warga Pakistan berusia 39 tahun itu dan pasangannya berumur 19 tahun bersalah mengadakan seks suka sama suka walaupun mereka mengaku tidak bersalah dan bertegas menyatakan perkahwinan mereka sah.

Mahkamah itu enggan menerima sijil akuan nikah mereka yang disahkan pihak berkuasa Pakistan.
Imam itu berada di Pakistan dengan beberapa saksi dan seorang jurunikah yang melangsungkan pernikahannya dengan pelajar itu yang berada di Dubai menerusi Skype tahun lalu.

Tiga bulan selepas perkahwinan itu, bapa wanita itu gadis itu membuat laporan polis, menuduh imam itu merogol anaknya.

Kedua-dua defendan berkenaan akan diusir ke negara asal mereka selepas menjalani hukuman penjara.
Pendakwa raya di Dubai bagaimanapun menolak tuduhan rogol ke atas imam itu, sebaliknya menuduh pasangan terbabit mengadakan seks tanpa bernikah.

“Ya Tuan, memang saya tiduri isteri saya. Kami sudah berkahwin.” kata imam itu kepada hakim.
Peguam imam berkenaan berkata pernikahan itu turut didaftarkan di kedutaan Emiriah Arab Bersatu di Islamabad sebelum dia berlepas ke Dubai untuk bersama-sama isterinya. Menurutnya, pernikahan melalui Skype tidak melanggar undang-undang Pakistan.

Peguam itu juga berkata, bapa wanita berkenaan membuat laporan polis kerana tidak mahu anaknya berkahwin dengan anak guamnya kerana dia miskin.

Ketika perbicaraan, si bapa mengaku mengetahui mengenai perkahwinan itu tetapi mendakwa anaknya telah disihir. -SG

sumber : mymetro

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink