Home » , , , , » Thaba Baba,Blogger Anti Islam Bangladesh Akhirnya Mati Dipenggal

Thaba Baba,Blogger Anti Islam Bangladesh Akhirnya Mati Dipenggal


Thaba Baba,Blogger Anti Islam Bangladesh Akhirnya Mati Dipenggal
















Thaba Baba,Blogger Anti Islam Bangladesh Akhirnya Mati Dipenggal


DHAKA-Thaba Baba, alias Ahmed Rajib (35), pembuat blog anti Islam akhirnya tewas meregang nyawa di  rumahnya, di pinggiran Pallabi Dhaka, dengan kepala dipenggal dengan parang. Sebelumnya ribuan kaum Muslimin Bangladesh turun ke jalan menuntut eksekusi blogger anti Islam tersebut. Allahu Akbar!

Sebagaimana, ribuan kaum Muslimin dari berbagai kelompok turun ke jalan mengadakan aksi demonstarsi di ibu kota Bangladesh, Dhaka, menuntut hukuman mati seorang penulis blog anti Islam, yang belakangan diketahui bernama on line Thaba Baba, alias Ahmed Rajib (35).

Polis menemukan mayat Ahmed Rajib, 35 tahun – yang lebih dikenali dengan identiti online-nya Thaba Baba – dekat rumahnya di pinggiran Pallabi Dhaka, dengan kepala dipenggal dengan parang.

“Kami menemukan parang. Hal ini jelas penyerang ingin membunuhnya.
Mereka tidak menyentuh laptop-nya atau benda berharga lainnya,” kata ketua polis Sheikh Motiur Rahman kepada AFP. 

Blogger tersebut memainkan peranan besar dalam menganjurkan protes-protes anti-Islam.

Kakak Rajib, yang menolak disebutkan namanya, mengatakan kepada AFP bahwa saudaranya “sering diancam” oleh kalangan gerilawan yang marah pada peranannya dalam protes dan tulisannya terhadap agama.

“Dalam beberapa bulan terakhir ia berhenti menulis menentang Islam dan berkonsentrasi pada masalah memerangi kejahatan,” tambahnya.


Sumber al-mustaqbal

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink