Home » , , , , , » Serangan roket dari Gaza Kembali Hentam Israel

Serangan roket dari Gaza Kembali Hentam Israel


Serangan roket dari Gaza Kembali Hentam Israel















Serangan roket dari Gaza Kembali Hentam Israel

ASHKELON – Serangan roket dari jalur Gaza kembali diluncurkan dan menghantam kawasan di luar kota Ashkelon, Israel selatan, Selasa (26/2/2013) pagi. Yang mengakibatkan kerosakan jalan raya. Allahu Akbar!

“Ledakan kembali terdengar di wilayah Ashkelon dan kami menemukan ada satu roket yang tersangkut menimbulkan kerosakan di jalanan, namun tidak melukai warga sekitar,” ujar juru cakap polis Israel Micky Rosenfeld, seperti dikutip Reuters, Selasa (26/2/2013).

Serangan roket ini adalah yang pertama sejak berhentinya operasi ketenteraan Israel di Jalur Gaza, November 2012, dengan adanya genjatan senjata antara penjajah Israel dan pemerintah Hamas  yang menguasai Gaza.

Beberapa hari yang lalu seorang  tahanan Palestin meninggal di penjara Israel, Arafat Jaradat. Israel melaporkan, Jaradat meninggal karena sakit namun hasil otopsi Pemerintah Palestin menyebutkan, ada banyak luka memar di jenazah Jaradat yang menunjukan bahawa lelaki itu mati karena dianiaya. Kejadian meninggalnya Arafat ini  membuat warga Palestin semakin marah.

sehingga kini, belum ada kelompok di Gaza yang mengklaim bertanggung jawab atas serangan roket itu.

Semoga Allah ‘azza wa jalla segera menghancurkan negara penjajah dan perampas zionis Israel dan memudahkan mujahidin untuk dapat membebaskan Palestin dari cengkraman Yahudi laknatullah.

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink