Home » » AKU BENCI ROKOK

AKU BENCI ROKOK

segmen ini aku rasa aku wajib join..hahaha
faham-faham lah..
sedang derusaha untuk berhenti merokok




KENAPA AKU BENCI ROKOK

rokok ialah...
rokok ialah benda haram..
kenapa aku tak suka rokok..rokok bau busuk,,tak kenyang..rokok jugak bagi aku buat habis duit jer,,bila harga minyak dan barang naik mulalah merungut..tapi bila harga rokok naik ramai jugak yang membeli..kalau aku tak isap rokok dulu mungkin duit simpanan untuk kawin aku dah cukup..bibir pun jadi gelap..tak best laaah..
kenapa lagi aku benci rokok lagi?..sudah tentu rokok membahayakan kesihatan..
isap rokok ni macam korang isap angin kentut jer..sia-sia...isap angin kentut lagi baik kot..haha...
cuba bayangkan kalau kita isap sekotak rokok sehari..dan 360 kotak setahun..dalam masa setahun berapa ratus gram tar yang korang isap..
rokok ni buatkan aku ketagih..mula-mula time sekolah dulu rokok batang..lepastu mula beli sekotak..bila poket kering..balut tembakau jawa,,
bila dah mula bercampur dengan kawan-kawan jumpa dam..
dah start berisi..lepas tu dah boring balut dam buat kapal selam..
ambik batu dan lain-lain lagi....aku benci semua ini...
aku dah lalui semua..
semua merosakkan diri aku...
aku rasa semua ni start dari rokok dan bila kita berkawan dan berkawan mulalah nak melarat kepada yang lebih jahat...
bukan aku nak bangga atau apa tapi aku nak kongsi penderitaan aku dengan semua ini..
aku dibenci aku dicaci..

PESANAN RINGKAS

-kepada adik-adik yang baru nak naik tu tak payah laah mula merokok ni..kalau kawan-kawan korang pelawa [pun buat tak tahu jer,,,
jangan lah nak tunjuk macho tak kena tempat ok..
simpan duit tu beli moto atau kereta..bawak awek pegi jalan-jalan..bawak mak pegi shopping....kan lagi bagus..

PENDAPAT MENGENAI ROKOK..
- rokok ni memang tak der makna..hanya ketagihan dan budaya kot..
orang dulu-dulu pun merokok..
-cuba korang bayangkan..bini korang suke tak korang isap rokok..tak kan..
mesti isteri korang cakap'bang sudah-sudah laa merokok tu"
-bagi adik-adik..korang tau tak bila mak korang tau korang ni isap rokok..sedih hati dorang...mak korang pasti merasakan dia gagal mendidik anak mereka..walaupun korang berjaya takat mana pun..
-dan macam aku cakap tadi..mula-mula rokok..lepas tu herm...mesti nak cuba benda lain punyer..

AMARAN KEMENTERIAN KESIHATAN
MALAYSIA MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN

7 ulasan:

sipencari berkata...

hahaha .. betul tu .. hentikan ia .. sebelum ia menghentikan anda .. tak giti .. hehhe
syok bca

apa nk tau apa aku kata .. emm meh cini .. kat blog aku la mana layi t mesti tau pun

apa jgn lupa follow kamu .. emm tak ada hal .. jap ekkk

ok dah .. benda mudah .. so good luck happy blogger.. sayonara

aizamia3 berkata...

walaupun tak suka benci sesangat tapi nak wat camne, en. suami masih bergelumang dengan rokok, ni pasni jadi bersemangat nak belikan ubat macam dalam iklan kat tv tu bagi dia lupakan terus rokok.. anak2 pun dah bising sruh ibu dia ni belikan tapi sampai la ni asyik lupa semedang.. hhuhuhu...

Mek Norfa berkata...

xsuka gak rokok sbb bau busuk

Lulu caldina berkata...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

aniswany berkata...

katakan TAK NAK kpd rokok ,katakan ya kpd BLOG ..haha tiba2

azizul berkata...

bagi laaa gambar mayat pun..memang tak boleh berhenti punyer..

azizul berkata...

aizamia: lepas ni belikan lah...biar si suami sedar..si isteri syg kan dia..huhu

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink