Home » » BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

aku sayang ibu bapa ku,,,entri ini aku akan post dekat ibu bapa aku





Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

setiap detik bersama keluarga adalah satu kenangan bagi aku,aku sebagai anak sulung lebih memahami dan mengerti erti pahit manis ibu bapa aku untuk membuatkan satu keluarga yang dianggap berjaya dan harmoni seperti sekarang ini,

aku sebagai abang sulung melalui bersama-sama ibu bapa aku untuk mencapai erti kehidupan ini.pahit manis susah payah kedua ibu bapa aku,,untuk menciptakan kebahagian pada masa akan datang,,segala susah payah aku dapat rasakan dan aku berterima kasih kepada mereka,mereka tidak pernah putus asa walaupun sedikit,,bapa ku penat mencari rezeki,dan ibu aku penat mendidik anak-anaknya,sampailah aku dan adik beradikku besar,,dan aku sudah melangkah ke universiti,,

segala pahit manis itu aku tidak lupa..dan selepas ini aku lah yang akan membahagiakan mereka semula,biarlah mereka barpuas hati atas segala yang mereka korbankan kepadaku ini..

Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...

bagi aku antara ibu dan ayah,,aku pilih kedua-duanya,,apabila ayah bekerja aku bersama ibu dan apabila ayah kekedai aku bersama ayah,aku sayangkan mereka,merekalah segalanya...

Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?

aku tinggalkan mereka kerana aku pergi menuntut ilmu,,,ibu aku pernah berkata,,,tak payah laaa kau pergi jauh-jauh sangat,,aku faham,,dia risaukan aku, di taknak jauh dengan aku..,,tapi aku pergi ntuk menuntut ilmu didada dan mempelajari ilmu kehidupan sendiri.

dan aku takkan abaikan ibu bapa ku begitu sahaja...syurga aku berada pada mereka..
apa yang aku harapkan suatu hari nanti ibudan bapa ku gembira melihat anaknya berjaya dalam kehidupan dan agama..

Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka .

pada aku,,harta pusaka ini adalah punca pergaduhan,,,apakah moleknya jika harta itu,,kita wakafkan dan buat sumbangan...biar ibu bapa aku mendapat pahala dengan harta mereka...dan bukannya menderita akibat harta mereka itu

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink