Home » » besi buruk ni amat berharga

besi buruk ni amat berharga

aku rasa besi buruk ini amat berharga bagi aku
beginilah kita,,
bila buruk kita hina...bila cantik kita bangga
sama juga dengan sahabat..
bila susah cari kita...bila senang dah tak ingat dunia





aku merasa aku telah bertanggung jawab membuatkan ia berdiri dengan gagah,,
ramai lagi anak-anak muda seperti aku..
kami bukan membuat kerana disanjung,,,
kami adalah insan yang mahu mengekalkan nostalgia orang-orang tua.
biar orang-orang tua merasa bangga dengan belia masa kini...






lihat lah..ia jatuh ditelan usia..
disebabkan manusia yang rakus dan tidak berhati perut...

dan bila ia cantik..
mulalah manusia menyanjung ia...
apa yang mereka kata..eh cantiknya,,,
pinjam sekejab...nak ambil gambar...
saye nak kawin pinjam untuk photoshoot perkahwinan saya boleh..
itulah manusia...
yang rebah dihina,,,yang bardiri disanjung,,,





inilah warisan kita...tinggalan oleh atuk-atuk..dan di bangkitkan semula oleh anak-anak muda..
warisan kita jangan dihilangkan...
kerana setiap benda yang tidak berguna akan menjadi sumber inspirasi kepada semua..

janganlah belia sekarang dilabel mat rempit kerana sebuah motosikal...
aku ingin menjadi imam di masjid yang menunggang vespa..

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink