Home » » AKU TETAP BLUES

AKU TETAP BLUES

korang pernah baca majalah ni tak.?.
korang suka baca majalah ujang tak?

sesiapa yang pernah membaca mesti pernah dengar perkataan ini..

blues selamanya
blues untuk aku
aku tetap blues

perkataan ni memang famous pada tahun 90-an..
bagi mereka yang berumur 25-30tahun mesti teringatkan..
nostalgia ini..berkaroke di atas jambatan sambil memetik gitar kapok..
menyanyikan lagu warisan wanita terakhir..

apabila mengenang poster-poster yang ditulis ayat-ayat jiwang dan kartun-kartun yang hensem dan cun..
memang tabik dekat kartunis dan pelawak-pekawak majalah ini..
kreatif dan puitis..
seperti skartunis sagu dan lain-lain..aku pun dah lupa nama kartunis ni..
tapi masa aku sekolah rendah dan menengah memang selalu beli majalah ujang..
walaupun lawak dan jiwang adajuga diselitkan bab-bab agama dan motivasi..

tapi bagi ramaja sekarang..apa yang diorang layan
kreko?
anime?
korea?
wonder girl
wonderpet?
superjunior..

ape laaa...macammana karya anak seni kita nak naik kalau layan hasil karya luar..
support sikit anak malaysia..

aku tak layan anime-anime ni...jangan lah tiru gaya luar..
rambut korea..dressing korea..aduhai..

jadilah anak melayu sebenar...
betul tak..??
fikir-fikirkan lah..
kita sebagai belia negara harus memartabatkan negara kita ini

  bandingkanlah sendiri karya-karya mereka..memang hebat,,dan lebih sopan jika  dibandingkan dengan watak-watak luar

                             gambar last ni ada macam aku tak..hehehe..perh perasan giler aku ni

2 ulasan:

afiqazizan berkata...

memang dah ramai remaja skunk layan artis korea..lagi2 anak dara melayu..haha.

kuah kacang berkata...

fuiyohhh... semangat ank kebangsaan.. bagos2..

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink