Awas!! Maksud Tersembunyi Disebalik Gencatan Senjata Israel-Gaza


 Maksud Tersembunyi Disebalik Gencatan Senjata Israel-Gaza









Rahsia disebalik Gencatan Senjata Israel-Gaza

Genjatan Senjata, AS Dan ISRAEL kuatkan pertahanan

Gaza Updates

gencatan senjata gaza

Genjatan senjata diadakan oleh Israel guna mempersiapkan pertahanan yang lebih baik, mengingat serangan roket mujahidin yang membuat negara Yahudi itu sulit untuk menghadapinya.
Sekutu besarnya Amerika Serikat (AS) berjanji akan menguatkan sistem pertahanan misil Iron Dome. Seperti diketahui, Iron Dome sudah memainkan peranan penting dalam melindungi Negeri Yahudi dari serangan roket.
"Presiden (Obama) memuji Perdana Menteri (Israel) karena menyepakati gecatan senjata yang diusulkan Mesir. Sementara itu, Presiden juga menyuarakan kembali dukungannya atas hak Israel untuk mempertahankan diri," ujar Gedung Putih, seperti dikutip The Ticket, Kamis (22/11/2012).
Obama juga mengatakan, AS akan menggunakan kesempatan ini untuk mengintensifkan pemberian dukungan keamanan untuk Israel, terutama mengenai isu penyelundupan senjata dan bahan peledak ke Gaza."
"Presiden sudah berkomitmen untuk mendanai Iron Dome dan sejumlah program sistem pertahanan misil yang digagas AS dan Israel," gedung putih melanjutkan.
Amerika Serikat dan Israel akan meningkatkan pertahanan setelah adanya kesepakatan genjatan senjata, bukan hanya disebabkan serangan roket mujahidin Palestina yang dapat menembus jantung pertahanannya saja. Melainkan upaya untuk mengantisipasi serangan dari mujahidin Suriah yang semakin hari mendapatkan pertolongan dan kemenangan dari Allah SWT. Hingga mampu menguasai wilayah-wilayah yang awalnya dikuasai tentar kafir Suriah.
Bahkan mujahidin dikabarkan sudah berada di dataran tinggi Golan sempadan dengan Israel, yang siap menyerang Israel.
Mujahidin syria juga bertekad akan mendirikan negara Islam syria setelah thaghut Bashar Al-Assad hancur dari tampuk kekuasaannya.
Inilah, ketakutan yang besar pada diri AS-Israel beserta sekutunya iaitu berdirinya negara Islam syria. Dimana, dari berdirinya Imarah (negara) Islamsyria nanti dapat berujung dengan berdirinya Khilafah Islamiyah yang telah Allah SWT kabarkan dan janjikan. Wallahu a’lam bishowab
Allahu Akbar !!!

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink