Tahukah Anda,Kenapa Cristiano Ronaldo bantu kanak-kanak Palestin

Kenapa Cristiano Ronaldo bantu kanak-kanak Palestin

Kenapa CR7 bantu dan sokong Palestin

Cristiano Ronaldo Dikecam Israel Kerana Bantu Palestin










CHRISTIANO RONALDO LELONG KASUT EMAS BANTU PALESTIN/GAZA


Prihatin dengan nasib yang menimpa rakyat Palestine selama ini, pemain bola sepak yang kacak dan popular iaitu Cristiano Ronaldo bersama rakan-rakannya di Real Madrid telah berusaha untuk membantu dengan menderma sejumlah wang besar terhadap kanak-kanak di negara itu.

Usaha Cristiano Ronaldo yang cukup murni ini telah dimulakan sejak tahu lalu lagi, malah pemain sayap kanan Real Madrid itu juga telah mendermakan kasut emas yang dimenanginya itu kepada Palestine.


Namun, tentu ada yang tertanya-tanya mengapa Cristiano Ronaldo begitu beriya-iya membantu Palestine? Jawapannya, dia percaya bahawa Palestine harus mendapatkan hak kebebasanya sendiri sebagai sebuah negara.


Seperkara lagi, dia benci melihat kanak-kanak di Palestine terpaksa melalui keadaan yang sama seperti apa yang dilaluinya bersama keluarganya sebelum dia berjaya menjadi antara pemain bolas sepak yang menerima bayaran tertinggi di dalam bidang sukan ini.

Yang mana, dia dan keluarga terpaksa hidup di dalam kemiskinan. Walaupun tidak pernah melalui suasana peperangan, namun kehidupan Cristiano Ronaldo dan keluarganya pada masa itu memang sangat daif.

Jadi, disebabkan itu, dia mahu melihat kanak-kanak Palestine ini hidup dalam suasana yang lebih baik serta bebas.

Setakat ini, banyak yang telah dilakukan oleh Cristiano Ronaldo termasuklah melelong kasut-kasut sukan yang didermakan kepada Yayasan Real Madrid yang sememangnya ditubuhkan untuk mengutip dana bagi membantu membina sekolah-sekolah di tebing Gaza.

Menariknya, hasil daripada yang dikutip itu, Yayasan Real Badrid bercadang untuk membina 8 buah sekolah di wilayah Palestine yang mana ia akan dibiayai yayasan ini 

sepenuhnya

INgin Tahu Kisah Menarik  Disebalik Kejayaan CR7 = 

KISAH TENTANG KEGEMILANGAN CRISTIANO RONALDO CR7



Menangi Hadiah Menarik Di Mega Tweet Race. KLIK= SINI

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink