Home » , , , , , » HASRAT AFDLIN SHAUKI KE GAZA / PALESTIN SUDAH LAMA TERPENDAM

HASRAT AFDLIN SHAUKI KE GAZA / PALESTIN SUDAH LAMA TERPENDAM

HASRAT AFDLIN SHAUKI kE GAZA / PALESTIN SUDAH LAMA TERPENDAM 





HASRAT AFDLIN SHAUKI kE GAZA / PALESTIN SUDAH LAMA TERPENDAM

 Afdlin Shauki Sertai Misi Hulur Bantuan di Gaza Palestin 



Afdlin Shauki ke Gaza 3 Disember ini



Artis serba boleh, Afdlin Shauki, mengaku misi kemanusiaan ke Gaza yang akan disertainya pada 3 hingga 10 Disember ini memerlukan pengorbanan yang cukup besar.
Bukan sekadar meninggalkan keluarga termasuk isteri dan anak tersayang, pengarah, pelakon, penyanyi dan pelawak ini harus menguatkan semangat untuk menjejakkan kaki ke negara bergolak itu. 
Walaupun ada sahabat yang melarang dan tidak ketinggalan yang menggalakkan, saya tidak mahu berfikir panjang lagi kerana niat saya ikhlas untuk merasai sendiri apa yang berlaku di bumi Palestin” Afdlin Shauki, Pengarah/ Pelakon

Semakin dekat detik pemergiannya, diakui semakin kuat debaran yang terpaksa dilawan lelaki ini. 

Itulah detik yang amat berat untuk saya tanggung apabila terpaksa meninggalkan anak dan isteri. Memang saya sedih, apatah lagi apabila anak saya sudah beberapa kali menangis selepas dia tahu saya akan ke Gaza. Biarpun saya mengaku agak takut, namun dalam hati, saya perlu kuatkan semangat demi melaksanakan misi ini.


Misi Gaza Afdlin Shauki


Afdlin (tiga dari kiri) dan Dr Hafidzi (tengah) bergambar bersama ahli lembaga pengarah dan artis selepas sidang media Misi Aqsa Syarif ke Gaza di Petaling Jaya semalam
“Walaupun ada sahabat yang melarang dan tidak ketinggalan yang menggalakkan, saya tidak mahu berfikir panjang lagi kerana niat saya ikhlas untuk merasai sendiri apa yang berlaku di bumi Palestin. Saya juga sudah bersedia dan reda dengan segala kemungkinan yang bakal berlaku. Pinta saya, rakyat negara ini mendoakan saya selamat pergi dan pulang,” katanya yang ditemui pada majlis pelantikannya sebagai Duta Pertubuhan Aqsa Syarif Berhad di Petaling Jaya, semalam.

Menurut Afdlin lagi, keterbukaannya untuk mengunjungi Gaza sudah lama dipendamkan, tanpa dipengaruhi mana-mana individu.

“Saya pernah terfikir, apa lagi yang saya mahukan dalam hidup, jika tiada pengorbanan pernah saya lakukan? Selalu sangat fikirkan soal perniagaan, saya tahu ia tidak ke mana juga. Ia bermula sejak saya menerbitkan program Super Spontan, di mana keuntungan daripada rancangan itu saya mula salurkan kepada rakyat Gaza sebagai zakat.

“Di samping itu, saya juga mula mengambil tahu perihal penderitaan rakyat Gaza. Saya luahkan pula dalam Facebook dan alhamdulillah, ia mendapat maklum balas yang positif,” katanya.

Dari situ, Afdlin mendapat panggilan daripada pertubuhan Aqsa Syarif Berhad, yang tersentuh dengan luahannya. Lalu, mereka menyuntingnya untuk dijadikan duta pertubuhan terbabit.

Afdlin akan mengikuti misi utama pertubuhan Aqsa Syarif bersama enam kru daripada Vision Works yang diberi nama A2G11. Ia turut diikuti Pengerusi pertubuhan itu, Prof Madya Dr Hafidzi Mohd Noor dan dua Anggota Lembaga Pemegang Amanahnya, Dr Ir Selamat Aliman dan Dr Fauziah Hassan.

Menurut Afdlin, perjalanan mereka akan dirakam sebagai bahan dokumentari yang bertujuan memaklumkan kepada dunia mengenai isu kemanusiaan.


 Misi Gaza Afdlin Shauki


“Sebagai anak seni, saya ialah sebahagian daripada pencerita. Tujuan saya merakam setiap detik perjalanan dalam bentuk dokumentari ini bukan bertujuan komersial, tetapi inilah peranan saya untuk menceritakannya mengikut jiwa sendiri. Saya orang yang cepat tersentuh dan itulah pendekatan serta kelebihan yang akan saya gunakan nanti.

“Buat masa ini saya belum berbincang untuk menjual dokumentari ini, sama ada untuk stesen swasta atau kerajaan. Apa yang pasti, saya mahu dokumentari ini ditayangkan untuk rakyat negara ini dan hasil jualan akan disalurkan kepada pertubuhan Aqsa Syarif,” kata Afdlin.

Kredit






RM1 juta dalam genggaman!
Bayangkan, anda peserta rancangan permainan dan wang ganjaran menjadi milik anda sebelum permainan bermula! Tak percaya? Memperkenalkan rancangan permainan yang termasyhur - Money Drop!

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink