Home » , , , , , » Jangan lupakan Allah! - Mesut Ozil | Krisis Gaza

Jangan lupakan Allah! - Mesut Ozil | Krisis Gaza


Jangan lupakan Allah! - Mesut Ozil | Krisis Gaza 









Sudah menjadi rahsia umum jika Mesut Ozil dikenali sebagai seorang muslim yang taat. Ozil mendapat didikan agama Islam dari keluarganya yang berasal dari Turki.

Selama ini, der Panzer Jerman ini dikenali gemar berdoa. Dia juga menjadikan rutin setahun sekali melawat makam keluarga mereka di Kota Devrek, Turki.

Selepas didedahkan foto jenazah seorang kanak-kanak yang menjadi mangsa serangan tentera zionis ketika bermain bola di jalan Gaza, Palestin, Ozil sangat simpati. Ozil tersentuh lantaran anak kecil itu terbunuh ketika mengenakan jersey Real Madrid bernombor 23 dengan nama Ozil. Bekas pemain Werder Bremen itu memuat naik satu gambar melalui instagram yang menarik perhatian pengikutnya.

Officialmesutozil10 yang mempunyai hampir 13 ribu pengikut, dia memuat naik foto sedang berdoa di tengah padang sebelum pertandingan. Dengan mengangkat kedua-dua tangannya, dia kelihatan khusyuk berdoa yang selalu dilakukannya setiap sebelum bertanding.

Tidak disebutkan melawan kelab yang mana, namun Ozil mengenakan jersi  pelawat Los Blancos. Dalam statusnya, pemain digerlar 'Si Burung Hantu' menulis, "If you forget God, He will also forget you (Jika anda melupakan Allah SWT, Dia juga akan melupakan anda)."

Tiba-tiba status itu mendapat komen banyak dari pengikutnya. "Semoga orang Islam seperti anda. Allahu Akbar. Terima kasih Allah telah memberkati Islam," begitu beberapa komentar pada status Ozil.


 
Mega tweet raca  KLIK=SIni

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink