HACKER INDONESIA IKUT BERJIHAD DI PALESTIN

HACKER INDONESIA IKUT BERJIHAD DI PALESTIN
















Jakarta - Daripada menyerang Laman Israel dengan membabi buta, sejumlah hacker di Indonesia mengaku akan memilih untuk 'berjihad' di Palestin.

Jihad di sini sudah pasti bukan bertempur dengan senjata api atau sejenisnya, namun para hacker Tanah Air berjanji akan membuat warga Palestin agar Dapat terus berkomunikasi di dunia maya.

"Tugas Mereka cuma membuat jalur sambungan internet di Palestin tetap hidup," pengakuan salah seorang hacker Indonesia kepada detikINET, Senin (19/11/2012).

Seperti yang diketahui bahwa sebelum ini Israel telah memutuskan sambungan internet di jalur Gaza. Alhasil, warga sekitar seakan terpinggir dari dunia luar untuk mendapatkan informasi terkini.

Melihat keadaan tersebut, ada sekelompok hacker yang dengan sukarela membuat jalur intenet dengan jaringan dial-up. Tapi hal ini pun dirasa belum cukup, kerana selain tidak Selamat, akses melalui jalur tersebut tergolong sempit.

Kini, para kelompok hacker pun terus mencari cara agar warga Palestin dapat online seperti sedia kala.

"Jalur FO (fiber optik) dari Turki ke Palestin sudah diblok oleh Israel, jadi terpaksa harus meretas jalur baru, dan itu adalah jalur yang digunakan oleh bank Israel," ungkap hacker yang pernah menceroboh jaringan NASA tersebut.

Sebelumnya, hacker Indonesia menyatakan untuk tidak turut terlibat dengan aksi cyberwar yang dicetuskan Anonymous terhadap Israel. Tetapi melihat keadaan Palestin yang semakin memprihatinkan, sepertinya para peretas tempatan berubah pikiran.

"Finally team indonesia memutuskan ikut serta, wish me luck," jelas hacker yang tidak ingin disebutkan identitinya itu.


SUMBER 

KLIK= SINI

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink