Home » , , , , , , » Kejam!! Tentera Marin Amerika Kencing Atas Mayat Pejuang Taliban

Kejam!! Tentera Marin Amerika Kencing Atas Mayat Pejuang Taliban


Kejam!! Tentera Marin Amerika Kencing Atas Mayat Pejuang Taliban















Kejam!! Tentera Marin Amerika Kencing Atas Mayat Pejuang Taliban

Sarjan Joseph Chamblin, Seorang ahli anggota Marin Amerika telah dihukum dengan diturunkan pangkat selepas dia mengaku di makamah diatas hukuman membuang air kecil di atas badan pejuang Afghanistan yang telah mati.
Selain daripada itu, Chamblin juga telah diberitahu tentang pengurangan gaji beliau sebanyak $500 (RM1500) selepas didapati bersalah.
Rakaman video tentang perbuatan penghinaan itu telah tersebar pada bulan Januari tahun ini.
Tiga lagi anggota marin yang bersama-sama Chamblin pada waktu itu juga tidak terlepas dari hukuman, mereka akan didakwa di Mahkamah Tentera Amerika.
Di dalam video tersebut Chamblin berkata “Have a good day, buddy.” satu penghinaan yang menyemarakkan amarah kebanyakan orang Afghanistan.
Insiden itu dipercayai berlaku semasa operasi tembak balas pemberontakan Marin Amerika dan Pejuang Taliban di daerah Helmand, Afghanistan pada 27 Julai 2011.
Sebulan selepas kejadian tersebut, sebuah protes besar-besaran telah tercetus di Afghanistan untuk membantah perbuatan menghina Askar Marin amerika tersebut.




0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink