Home » , , , , , , , » Olivia Culpo Dinobatkan Sebagai Miss Universe 2012

Olivia Culpo Dinobatkan Sebagai Miss Universe 2012


Olivia Culpo Dinobatkan Sebagai Miss Universe 2012



















Olivia Culpo Dinobatkan Sebagai Miss Universe 2012

LAS VEGAS, Nevada - Peserta berusia 20 tahun dari Amerika Syarikat (AS), Olivia Culpo menewaskan 88 jelitawan lain untuk memenangi pertandingan Ratu Cantik Universe 2012 di Planet Hollywood di sini kelmarin.

Pemenang tahun lalu, Leila Lopes dari Angola menyampaikan mahkota kemenangan kepada Culpo selepas dia diumumkan sebagai pemenang.

Peserta dari Filipina, Janine Tugonon menduduki tempat kedua manakala tempat ketiga menjadi milik Irene Sofia Esser Quintero dari Venezuela pada pertandingan kali ke-61 itu.

Para peserta menyertai acara pakaian renang, gaun malam dan wawancara pada peringkat separuh akhir yang disertai 16 peserta.

Culpo dari Pulau Rhode bakal menerima gaji yang jumlahnya tidak didedahkan, pelbagai koleksi pakaian, produk kecantikan dan seunit apartmen mewah di New York.

Ketika ditanya tentang perbuatan yang dikesalinya, gadis tersebut berkata: "Sesuatu yang telah dilakukan sehingga menyebabkan saya berasa kesal ialah mengganggu adik-beradik saya kerana anda akan menghargai mereka selepas anda menjadi dewasa."

Culpo merupakan pelajar Universiti Boston dan anak kepada dua ahli muzik profesional.

Ia merupakan kemenangan pertama buat warga AS selepas Brook Lee memenangi pertandingan tersebut pada 1997.

Para peserta pertandingan itu tidak boleh berkahwin atau mempunyai anak selain berumur di bawah 27 tahun.

Malaysia diwakili Kimberley Leggett pada pertandingan itu. - Agensi

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink