Home » , , , , , , » Ahed Tamimi,Budak Perempuan Palestin Menumbuk Tentera Israel (Video)

Ahed Tamimi,Budak Perempuan Palestin Menumbuk Tentera Israel (Video)

Ahed Tamimi,Budak Perempuan Palestin Menumbuk Tentera Israel (Video)















Ahed Tamimi,Budak Perempuan Palestin Menumbuk Tentera Israel (Video)

Pada 28 November lalu, seorang kanak-kanak perempuan Palestin mengejutkan dunia apabila klip videonya berhadapan tentera ganas Israel tersebar dalam Youtube.
Anda saksikan sendiri bagaimana garangnya adik Ahed Tamimi, 10, yang langsung tidak menghiraukan kehadiran dengan rejim tentera Zionis di depannya.
Malah dengan tanpa rasa takut, dia mencabar anggota tersebut termasuk MENUMBUK anggota-anggota tentera Israel yang lengkap bersenjatakan rifel automatik M-16.
Paling hebat, walaupun dikejutkan dengan balingan bom asap, Ahed tak hirau malah menjadi SEMAKIN GARANG!





Disebabkan keberaniannya itu, adik Ahed disambut bagi wira sewaktu dijemput untuk ke Turki baru-baru ini.




Ketika ditanya wartawan yang mengerumuninya, Ahed dengan tegas menjawab;
” Saya tidak takut langsung dengan mereka (tentera Israel). Saya nak tunjukkan keberanian rakyat Palestin!,” katanya sambil tak putus-putus menujukkan simbol kemenangan di jarinya.
Hebat, Allahu Akbar!

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink