Home » , , , , , , , , , » Rossi Dan Lorenzo Mungkin Akan Timbulkan Masalah Pada Yamaha Factory Racing (YFR)

Rossi Dan Lorenzo Mungkin Akan Timbulkan Masalah Pada Yamaha Factory Racing (YFR)

Rossi Dan Lorenzo Mungkin Akan Timbukan Masalah Pada  Yamaha Factory Racing (YFR)









Velentino Rossi Dan Jorge Lorenzo Mungkin Akan Timbukan Masalah Pada Team Yamaha Factory Racing (YFR)




seperti yang kita ketahui, Valentino Rossi kembali bergabung dengan Yamaha, mantan ketua  team Yamaha iaitu  Masao Furusawa menilai bahwa sekembalinya Rossi ke Yamaha adalah salah kerana itu akan menimbulkan masalah gandingan  lama antara Rossi dengan Jorge Lorenzo.

Masao Furusawa pernah bekerja untuk Yamaha sejak 'The Doctor' bergabung ke 'team yamaha factory Racing YFR' dan berjaya memperoleh 4 kali  Gelaran Juara dunia MotoGP.

Pemergian Valentino Rossi ke Ducati memang banyak yang bertanya karena salah satu penyebab kepergiannya adalah perselisihannya dengan Jorge Lorenzo, yang akhirnya Yamaha membuat aturan baru antara 2 pelumba mereka itu.


"Kegembiraan bagi peminat Rossi dan Lorenzo kerana mereka boleh berganding kembali dalam satu pasukan di Yamaha, tapi akan menjadi masaalah ketika mereka bersaing didalam musim itu," ucap Furusawa .


"Saya yakin (Rossi dan Lorenzo) akan saling menampilkan yang terbaik, itu akan menjadi tontonan yang diharapkan, tetapi akan menimbulkan masalah bagi Yamaha, kerana saya belum melihat ada orang yang mampu mengatasi hal tersebut. menurut saya ini akan masalah dan menyulitkan," lanjutnya.


Titel Juara yang dipegang Lorenzo tentu saja akan membuat Lorenzo kembali diperhatikan di musim 2013, Bolehka  Rossi digelar pelumba kedua  oleh Yamaha akan tetapi itu bagi lorenzo akan menguntungkan bagi dirinya.

"Sebelum Lorenzo Bergabung dengan Yamaha, pengarah pasukan (Masahiko Nakajima) sangat menyukai Rossi, tetapi sejak Rossi sukart ditangani Masahiko mula lebih memilih Lorenzo karena Lorenzo masih muda dan mudah diajak bekerjasama," ungkap Furusawa.

"Dia memahami Lorenzo akan bersikap sama dengan pelumba lainnya, dalam soal keinginan. Rossi sudah bergabung kembali dan saya tidak dapat membayangkan apa yang akan terjadi nanti,"

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tramadol online tramadol 50mg wiki - order tramadol rx

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink