Home » , , , , , , , , , » Video Tembakan Rambang Brutal di Sandy Hook School AS | 27 Terbunuh

Video Tembakan Rambang Brutal di Sandy Hook School AS | 27 Terbunuh

Video Tembakan Rambang Brutal di  Sandy Hook School AS | 27 Terbunuh | Tembakan Connecticut


Adam Lanza



Video Tembakan Rambang Brutal di  Sandy Hook School AS | 27 Terbunuh |Tembakan Connecticut


 Adegan Penembakan rambang yang brutal terjadi di  Sandy Hook School, Newton, Connecticut, AS telah mengejutkan seluruh dunia. Tembakan Amuk tersebut terjadi pada Jumaat (14/12) waktu setempat dan telah mengakibatkan 27 orang Maut termasuk Adam Lanza (20) yang merupakan Suspek yang mengamuk i.

Suspek diduga telah membunuh ibunya terlebih dahulu yang merupakan guru di SD Sandy Hook. Setelah membunuh ibunya, Adam kemudian pergi sekolah SD Sandy Hook dan menembak secara brutal murid-murid yang bersekolah disana.

Berikut adalah video liputan berita penembakan brutal di SD Sandy Hook yang dilakukan oleh Adam Lanza. Video ini sendiri bersumber dari situs berbagi video 

Berikutan laporan insiden tembakan tersebar luas, ibu bapa panik bergegas ke sekolah mencari untuk anak-anak mereka yang antaranya berlumuran darah sedang dibawa keluar dari bangunan tersebut.
Presiden AS, Barack Obama, mengesat air mata dan berhenti seketika yang tidak dapat menahan sebak dalam ucapan kepada negara, berkabung mengenai nasib "anak-anak kecil yang suci antara umur 5 dan 10 tahun" yang terbunuh.
Presiden AS, Barack Obama sebak ketika memberi ucapan 'berkabung' di White House, Washington berhubung tragedi berdarah di Sekolah Rendah Sandy Hook di Connecticut. Foto AFP
"Hati kami 'retak' hari ini, untuk ibu bapa dan datuk nenek, adik-beradik dan saudara-saudara untuk kanak-kanak kecil ini dan bagi keluarga bagi orang dewasa yang telah hilang," kata Obama, dengan nada sebak.
"Hati kami retak untuk ibu bapa kepada mereka yang terselamat, yang diberkati kerana mempunyai anak-anak mereka bersama di rumah pada malam ini, mereka tahu anak-anak mereka tidak bersalah dibawa jauh pergi terlalu awal dan tiada kata yang boleh mengubati kesakitan yang dialami mereka," kata Obama, yang mempunyai dua orang anak perempuan yang masih kecil.
"Kejahatan 'melawat' komuniti ini hari ini," kata Gabenor Connecticut, Dannel Malloy kepada pemberita.
Abang Adam Lanza iaitu Ryan Lanza, kini diletakkan di bawah jagaan polis atau disoal siasat, kata sumber penguatkuasaan undang-undang.
The New York Times melaporkan bahawa lelaki bersenjata itu berjalan ke dalam sebuah bilik darjah di mana ibunya merupakan guru berkenaan, menembak ibunya dan kemudian 20 pelajar, kebanyakan di dalam kelas yang sama, sebelum menembak lima orang dewasa lain dan membunuh dirinya.
Seorang lagi ditembak di sekolah itu dan terselamat, kata Times




1 ulasan:

Ripcurl Crom berkata...

MnTaP ne Gan?
MaMpIr Ea Gan,,,
http://ripcurl-crom.blogspot.com

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink