Wanita Kahwin Semula Bekas Suaminya Untuk Mendermakan Hatinya



Atas Dasar Cinta Seorang Wanita di China Mengahwini semula bekas suaminya yang menghidap kanser untuk mendermakan hati pada suaminya


31 Oktober di Hospital di Beijing (Hospital 309 Pembebasan Cina Tentera Rakyat), seorang wanita bernama Su Dan  berkahwin semula dan menderma 590 gram hati beliau untuk bekas suaminya yang bernama  Tian Xinbing . Su Dan dan Xinbing Tian telah bercerai  Pada Jun tahun ini,  Pada bulan Ogos, Tian Xinbing telah didiagnosis dan difahamkan menghidap sirosis peringkat pertengahan middle-advanced stage cirrhosis , disertai dengan kanser hati, dan memerlukan pemindahan hati. 
 
kata-kata Su Dan "kerana saya suka dia" hatinya dipindahkan pakar-pakar yang hadir, yang diluluskan [pemindahan itu] dengan undi sebulat suara.


Su Dan yang berasal dari Mongolia, manakala Xinbing Tian adalah dari Henan. Setelah jatuh cinta dan  berkahwin, kedua-dua mereka telah bersamaselama hampir 10 tahun, sehingga Jun lalu.

 "Kami mempunyai perbezaan ke arah perancangan syarikat kami, selepas perjuangan yang besar, dan dengan satu hujah ke atas yang lain, kami mendapat perceraian."

selepas penceraian mereka masih tinggal dibawah satu bumbung buat sementara waktu sehinggalah berita bekas suaminya menghidap kanser hati 

Menurut doktor,terdapat 10 pesakit lagi yang menunggu pendermaan hati.Malah bekas suaminya tidak boleh menunggu lama kerana akan mengakibatkan kesan buruk pada suaminya .

Apabila Su Dan memberitahu Xinbing Tian bahawa dia akan menderma hati beliau, Tian Xinbing fikir ia adalah satu jenaka.


Tetapi Su Dan  sangat serius tentang hal itu. Dia mengheret Xinbing Tian ke hospital, mendapat rundingan daripada doktor. 

"Saya mahu membantu dia secepat mungkin, dan dengan bilangan hati penderma dalam kekurangan bekalan itu, masa adalah kehidupan."

Tetapi Xinbing Tian enggan.

"Lagipun, hati penderma mempunyai risiko tertentu, jadi jika sesuatu yang tidak dijangka berlaku, bukan sahaja saya tidak akan sembuh, dia juga akan telah menyakiti tubuhnya, dan anak perempuan kami masih begitu muda." Setiap kali apabila Su Dan dibesarkan topik, dia akan berhenti bercakap.

Su Dan tahu, Tian Xinbing enggan beliau kerana beliau bimbang risiko kepada beliau. Tetapi dia juga tahu, risiko ini adalah salah satu dia terpaksa mengambil.

Dia bercakap dengan Xinbing Tian tentang anak perempuan mereka, dan berkata bahawa anak mereka adalah terlalu muda untuk hidup tanpa bapa. Beliau juga dibesarkan ibu bapa yang Tian Xinbing, mengatakan ia tidak sesuai untuk mereka menghadiri pengebumian anak mereka. Beliau juga bercakap mengenai kehidupan mereka bersama-sama, bahawa dia masih disayangi bahawa Xinbing bebas-rokok, bukan-minum Tian yang telah hampir naik semua gunung di sekitar Beijing. Itu Xinbing Tian memberikan sebab untuk mencintai kehidupan beliau. 

"Saya hanya bergantung pada anda, dan tanpa anda, saya hilang keyakinan dalam kehidupan."


0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink