Home » , , , , , » Filem Terakhir Jackie Chan "Chinese Zodiac" Akan Ditayangkan 12-12-12

Filem Terakhir Jackie Chan "Chinese Zodiac" Akan Ditayangkan 12-12-12

Filem Terakhir Jackie Chan "Chinese Zodiac" Akan Ditayangkan 12-12-12







Filem Terakhir Jackie Chan "Chinese Zodiac" Akan Ditayangkan 12-12-12

jackie chan last action movie





Memasuki usianya yang ke 58 tahun, bintang aksi popular Asia, Jackie Chan akan berhanti untuk beraksi didalam filem

Keputusan itu dibuat Jackie Chan mengingat usianya yang sudah tua dan memang sudah tiba masanya  untuk tidak melakukan adegan berbahaya serta lebih fokus pada keluarga. Pengumuman tersebut disampaikan eklusif oleh Jackie Chan saat menghadiri tayangan filem Chinese Zodiac di Cannes 2012 yang merupakan filem  terakhir yang dibintangi Jackie Chan.

"Saya ingin menjadi seorang Robert De Niro Asia. Saya tak ingin menjadi seorang bintang . Saya ingin menjadi seorang pelakon yang sebenarnya." ujar Chan kepada The Telegraph. Bintang New Police Story ini menambahkan dirinya telah penat membintangi banyak film aksi sepanjang hidupnya.


Jackie Chan menyebut Chinese Zodiac adalah filem aksi terbesar yang pernah dia buat. Dalam Chinese Zodiac, Jackie Chan  sebagai penulis cerita, sutradara, dan produser.



Chinese Zodiac menjadi filem ke 100 yang dibintangi oleh Jackie Chan. Filem yang memiliki tajuk lain Operation Condor III ini telah dipersiapkan Jackie Chan selama 7 tahun dan memakan waktu pengambaran 1 tahun lebih dengan mengambil lokasi di 10 kota di 5 negara iaitu Perancis, China, Taiwan, Vanuatu dan Latvia .

Film yang memakan belanja 10 juta dollar ini menceritakan seorang pencuri dan pencari harta karun (Jackie Chan) yang mencari artifak mistik berupa 12 patung kepala zodiak binatang. Chinese Zodiac adalah sekuel dari seri Armour of God, di Amerika memakai tajukl Operation Condor.

Chinese Zodiac akan ditayangkan  pada i 12 Desember 2012 (12-12-12) yang disesuaikan dengan jumlah zodiak China yang berjumlah 12.




Jackie Chan Retiring from Big Action Movies



0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink