Home » , , , , , , , » Wanita Palestin Paling Subur Didunia | Beratus Bayi Lahir Selama serangan Israel di Gaza

Wanita Palestin Paling Subur Didunia | Beratus Bayi Lahir Selama serangan Israel di Gaza


Wanita Palestin Paling Subur Didunia | Beratus Bayi Lahir Selama serangan Israel di Gaza
























Wanita Palestin Paling Subur Didunia | Beratus Bayi Lahir Selama serangan Israel di Gaza


GAZA – Warga Palestin di Semenanjung Gaza akan menamakan putra-putra mereka yang baru lahir dengan Fajr-3 dan Fajr-5, seperti roket dan peluru berpandu yang diberikan Iran kepada Palestin. Peluru berpandu dan roket tersebut telah membantu Palestin mengukir kejayaan bersejarah dalam menentang pencerobohan Israel dalam perangnya selama lapan hari di Gaza.
Al-alam melaporkan, Muhammad Shafie Abu Nashat seorang warga Gaza menyatakan akan memberi nama anaknya yang baru lahir dengan roket Fajr-3 yang telah berjaya menembus garis pertahanan Israel dan menghentam pusat rejim Zionis di Tel Aviv.
Anak Abu Nashat (Fajr-3) lahir di hospital Syuhada al-Aqsa di tengah Semenanjung Gaza, sehari selepas gencatan senjata. Kata beliau, “Kemenangan ini pertama kembali kepada Allah SWT dan kemudian kepada Iran yang telah memberikan sokongan ketenteraan dan kewangan kepada kumpulan pejuang dan digunakan untuk menghentam musuh pada peringkat untuk pertama kalinya dalam sejarah konflik Arab-Israel.”




Sementara itu, seorang ibu mengandung bernama Amira Abu Asaus (30 tahun) dari wilayah Syeikh Radwan utara Semenanjung Gaza, yang sebelumnya cedera akibat serangan Israel, menyatakan jika anaknya lahir akan diberi nama Fajr, merujuk kepada roket buatan Iran yang digunakan kumpulan muqawama untuk menggoncang bandar-bandar Israel.












Amira dan anaknya “Maghrib” dalam keadaan sihat. Dia mendoakan anaknya punya masa depan dalam muqawama Palestin dan memikul roket yang sesuai dengan namanya demi pembebasan Palestin daripada pendudukan Israel.
Dalam kumpulan komentar dari beberapa kumpulan kemanusiaan yang ditujukan kepada kerajaan dan tentera Israel, sebahagian besar menuduh tentera Israel telah melakukan tindakan menggelabah dengan menggunakan senjata mematikan yang mengakibatkan Ratusan orang terbunuh.
Menurut saksi, beberapa agensi juga bersetuju serangan terhadap pegawai perubatan, sekolah, rumah sakit, dan kemudahan PBB.
“Kami kira kita semua telah menyaksikan bukti semakin terkikisnya moral yang mengakibatkan kemusnahan dalam jumlah yang besar.
Serangan Israel tersebut juga diduga kuat adalah sebagai usaha utama mereka untuk membunuh wanita mengandung dan generasi muda Gaza, yang rata-rata telah dilantik menjadi hafidz (orang yang hafal seluruh ayat Al-Quran), kerana Yahudi sangat bimbang jika para hafidz tersebut akan memerangi mereka di masa depan.
“Konflik tersebut di salah satu kawasan paling padat di dunia, di mana sebahagian besar penduduknya adalah kanak-kanak”, kata Annie Foster, pemimpin kumpulan Selamatkan kanak-kanak untuk bantuan kecemasan di Gaza.
“Tiap harinya puluhan kanak-kanak menderita atas serangan yang berlaku. Dan hal ini tidak dapat diterima”, kata Ann Veneman, Pengarah Eksekutif UNICEF.
Menurut laporan Badan Anggaran PBB (UNFPA), dari sekitar 450 wanita mengandung, 350 di antaranya telah melahirkan bayi mereka selama serangan Israel di Gaza. Jumlah tersebut tentu cukup besar jika dibandingkan jumlah korban terbunuh Selam Lapan Hari Agresi Israel ke Gaza menelan korban kanak-kanak, 43 gugur dan 432 yang lain cedera, jumlah mangsa gugur dari kalangan kanak-kanak dalam serangan Israel ke Gaza sejak Rabu lalu sehingga Rabu, mencapai 43 orang, kira-kira 27% daripada keseluruhan mangsa yang guur, sementara kanak-kanak yang menjadi mangsa kecederaan mencapai 432 orang, kira-kira 35% daripada keseluruhan mangsa yang cedera.

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink