Petua Kecantikan Dan Kulit Gebu Wanita Thailand

Rahsia Kecantikan Dan Kulit Gebu Wanita Thailand






Rahsia Kecantikan Dan Kulit Gebu Wanita Thailand






Jom kita baca mengenai tips kecantikan wanita Thailand. 



Wanita Thailand masih mengamalkan rahsia kecantikan dari nenek moyang mereka. Hasilnya, kulit wajah mereka tetap cantik dan berseri.

Ada dua bahan utama dalam rahsia kecantikan wanita Thailand, iaitu,

Betik

Buah yang baik untuk melancarkan metabolisme ini ternyata juga baik untuk wajah. Wanita Thailand menggunakan betik sebagai masker wajah.

Cara melakukannya cukup mudah. Kupas betik, buang kulitnya, campurkan dengan beberapa titis air limau nipis. Penyekkan buah betik dengan air perahan limau nipis sehingga sebati.

Setelah campuran betik dan air limau nipis sebati, letakkan campuran tersebut pada wajah. Biarkan selama 15 minit, kemudian bilas dengan air suam.

Kunyit

Buah ini baik sebagai antioksidan untuk melawan radikal bebas yang sering membuat wajah lebih cepat berkedut. Kunyit menjadi salah satu dari dua rahsia kecantikan wanita Thailand dengan menjadikan kunyit sebagai sabun cuci muka.

Cuci wajah anda dengan air biasa. Kemudian ambilah serbuk kunyit secukupnya di tapak tangan. Campurkan dengan air dan gosokkan di tangan anda hingga tercampur dengan rata. Gosokkan campuran kunyit dan air tadi ke wajah anda selama lima minit, lalu bilas. Jika anda mendapati wajah menjadi berwarna kuning, maka gunakan sabun dan air untuk menghilangkan warnanya.


InsyaAllah, cara diatas dapat menjadikan wajah anda lebih cantik berseri seperti wanita Thailand.

1 ulasan:

Ripcurl Crom berkata...

KereatIf nieh,, hehehe...
Comment Sobat blog me,,
http://ripcurl-crom.blogspot.com

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink