BahayaJemur Baju Didalam Rumah


berikutan sekarang adalah musim hujan,pasti ramai suri rumah yang mengeringkan pakaian mereka di dalam rumah,

untuk pengetahuan anda Mengeringkan baju yang telah dicuci di dalam ruangan rumah adalah berisiko mengganggu kesihatan seperti asma dan alergi. 


berikut adalah kesimpulan Mackintosh School of Architecture yang terletak di Glasgow, Scootland. 

kajian yang diketuai Colin Porteous itu mengamati penduduk yang tinggal di 100 buah rumah sejak tahun 2011. Dari semuanya, sekitar 30% memiliki tahap kelembaban yang berlebihan karena kebiasaan pemilik rumah mengeringkan baju di dalam rumah. 

tahap kelembaban yang tinggi tersebut berimplikasi terhadap penjemuran kain yang berisiko akan mengganggu kesihatan pemilik rumah. Selain itu, kualiti udara di dalam rumah akan mengalami penurunan. 



Sekitar 87% responden mengeringkan cucian di dalam rumah ketika musim sejuk. Dua per tiga dari jumlah tersebut memanfaatkan haba panas yang keluar dari sumber elektrik, seperti radiator. 

Porteous mengatakan di tempat-tempat yang digunakan untuk mengeringkan baju itu tidak mempunyai ventilasi yang cukup 

tempat yang sesuai adalah di ampaian yang terletak di sekitar halaman rumah yang mempunyai haba,pencahayaan dan kadar aliran angin yang cukup

HIASI HARI ANDA DENGAN SEMANIS SENYUMAN KLIK=SINI



1 ulasan:

unsecretostory berkata...

Serious ke ? Baru tawu pasal nie . Biasa jugak jemur dalam rumah . Musim2 hujan kan sekarang nie .

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink