Home » , , , , » Kubur Yaseer Arafat Digali Semula 26 November

Kubur Yaseer Arafat Digali Semula 26 November



Seorang diplomat Barat semalam berkata, kubur bekas pemimpin Palestin, Yasser Arafat akan digali pada 26 November depan.
Kubur itu akan digali bagi menyiasat punca sebenar kematian Arafat.
Menurut sumber-sumber Palestin, kumpulan penyiasat dari Institut Fizik Radiasi, Universiti Lausanne, Switzerland telah tiba di sini bagi melakukan persediaan untuk menggali kubur itu.
Anggota-anggota kumpulan itu menemui Menteri Kesihatan Palestin, Hani Abdeen dan Menteri Kehakiman, Ali Mhanna.
Pasukan tersebut juga telah mengadakan perbincangan dengan ketua suruhanjaya Palestin yang menyiasat kematian Arafat, Tawfiq Tirawi.
Bekas pemimpin Palestin itu meninggal dunia di sebuah hospital tentera dekat Paris pada 11 November 2004.
Pakar-pakar Perancis tidak dapat mengesahkan punca kematiannya.
Ramai penduduk Palestin yakin beliau diracun Israel.
Pihak pendakwa raya Perancis membuka kertas siasatan terhadap kematian Arafat pada Ogos lalu selepas stesen televisyen Al-Jazeera menyiarkan hasil siasatan pakar-pakar Switzerland yang mendakwa bahan radioaktif polonium ditemui pada barang-barang peribadi milik bekas pemimpin Palestin itu.
Polonium merupakan bahan beracun yang pernah digunakan untuk membunuh bekas perisik Rusia, Alexander Litvinenko.
Litvinenko meninggal dunia di London pada 2006 selepas beliau meminum teh yang mengandungi racun itu. - Agensi
KLIK=SINI

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink