Home » , , , , , , » FAKTA: Kenapa Iklan Jam Tangan Selalu Pukul 10.10?

FAKTA: Kenapa Iklan Jam Tangan Selalu Pukul 10.10?

 

Adakah korang selalu pergi ke kedai jam atau selalu melihat iklan jam di shopping complex dan facebook,,?

Cuba korang tengok balik,Kenapa semua poster jam dan jam yang dijual yang korang tengok tu tunjuk pada pukul 10:10

Sebab masa ambil gambar jam  untuk poster tu tepat pada masa pukul 10:10? 

bukan... antara sebab musababnya adalah







JOM KITA TENGOK FAKTA KENAPA IKLAN JAM TANGAN SELALU PUKUL 10:10






1. Pertama sekali jika difikir secara logic kebiasaannya semua jam mempunyai logo atau jenama berada di atas atau di bawah posisi 12 atau 6, jadi bagi mengelakkan logo tersebut terlindung dengan jarum jam, pukul 10.10 adalah setting terbaik untuk mengelakkan logo syarikat itu dilindung oleh jarum jam. 


2. Angka tersebut sebenarnya merujuk kepada simbol smiley. Jadi dengan meletakkan jarum jam pada pukul 10.10, simbol smiley akan terbentuk. Ia juga salah satu alasan untuk marketing.

 3. Selain itu, angka-angka tersebut juga tidak menutup fungsi tarikh atau kelendar pada jam tersebut. 


4. Lagi satu adalah fakta ialah pada pukul 10:10 adalah merupakan tanda penghargaan terhadap Abraham Lincoln yang mati di tembak pada jam/waktu tersebut. 



Tetapi yang buat aku lagi teruja mengenai sebab jarum jam di setiap iklan jam tangan sentiasa pukul 10.10 adalah 


berdasarkan : Surah 10 (Yunus) ayat 6-10 -

10:6. Pada pergantian malam dan siang, dan apa yang Allah menciptakan di langit dan bumi adalah ayat-ayat bagi kaum yang bertakwa. -

10:7. Sesungguhnya orang-orang yang tidak mengharapkan untuk bertemu dengan Kami, dan yang sangat berpuas hati dengan kehidupan dunia ini, dan tenteram padanya, dan orang-orang yang lalai daripada ayat-ayat Kami, 

-10:8. Mereka itu, tempat menginap mereka ialah Api, kerana apa yang mereka mengusahakan. 

-10:9. Sesungguhnya orang-orang yang percaya, dan membuat kerja-kerja kebaikan, Pemelihara mereka akan memberi petunjuk kepada mereka kerana keimanan mereka; di bawah mereka mengalir sungai-sungai di dalam taman-taman kebahagiaan. 

-10:10. Seruan mereka di dalamnya, “Engkau disanjung, ya Allah”, dan salam hormat mereka, “Salam”, dan akhir seruan mereka, “Segala puji bagi Allah, Pemelihara semua alam.” 

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink