Hot : 6 Selebriti Dunia Cantik Pakai KAin BAtik

img



Bersempena hari batik nasional yang berlangsug di indonesia,Pada tanggal 2 Oktober, UNESCO secara rasmi mengakui batik Indonesia yang dianggap sebagai warisan budaya dunia .batik adalah hasil tenunan kreatif budaya melayu di malaysia dan di indonesia,jika di malaysia industri batik memang terkenal di kelantan..

sebenarnya Batik kini telah Mendapat sambutan di seluruh dunia . Motifnya yang khas dan unik, membuat para selebriti dunia juga turut mengenakan batik. Inilah enam selebriti dunia yang cantik ketika menggunakan batik. 

img


1. Jessica Alba
Jessica Alba   mengenakan dress batik. Batik yang dikenakan bintang 'Fantastic Four' itu bermotif parang. Alba memberikan sentuhan modern dalam tampilannya dengan menggunakan boots.














img

2. Rachel Bilson
Terusan batik berpotongan mini dikenakan Rachel Bilson saat berjalan-jalan. Bintang 'New York, I Love You' itu memadankannya dengan jaket warna hitam.
img

3. Nicole Richie
Nicole Richie memang kerap bergaya etnik. Sosialita dan bintang reality TV 'The Simple Life' itu pun pernah mengenakan selendang batik.









































































































img

4. Reese Witherspoon
Reese Witherspoon juga bergaya dengan batik berwarna biru. Penampilannya disenadakan dengan jaket jeans.
img

5. Drew Barrymore
Drew Barrymore mengenakan unsur batik dalam penampilannya. Bintang 'He's Just Not That Into You' menggunakan tas batik.
img

6. Heidi Klum
Mantan model Victoria's Secret itu menggunakan jaket batik dengan potongan layer. Heidi Klum memadukannya dengan tank top hitam dan celana denim.

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink