Home » , , , , » Percayakah: MIssy,Lembu Paling Mahal Didunia

Percayakah: MIssy,Lembu Paling Mahal Didunia



Missy menjadi lembu  termahal didunia yang pernah dijual dimana harga lembu keturunan Cow Holsten.

lembu berwarna hitam dan putih ini pernah memenangi gelaran Grand Champion di Fall Show 2009 National Western Show.
lembu termahal sedunia ini juga menjadi salah satu dari lembu-lembu dengan penampilan-penampilan terbaik di Amerika utara sehingga membuatnya menjadi target penjualan.

lembu betina ini terjualvdi Toronto”s Roal Agricultural Winter Fair di Ontario, Kanada pada 11 Nopember 2009 lalu dengan harga $1.2 Juta.
 “Dia (Missy) memiliki semua criteria,” ujar Michael Hutjens, seorang ahli dibidangnya dari University Illinois di Urbana-Champaign.

Adapun Missy menjadi lembu termahal didunia lantaran lembu ini diyakini memiliki pinggul yang lebar dan kandungan protein dari susunya dan terlebih lagi kerana Missy diyakini memiliki  gen-gen bagus yang mampu menghasilkan keturunan yang juga bagus dimana  dalam kurun waktu 7 tahun mendatang, para peternak berharap bakal ada sekitar 60 hingga 75 ternak atau lembu yang membawa gen-gen dari sapi termahal sedunia itu.

0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink