Ratu Cantik Australia Jadi Duta Proton Di Australia






Gambar ratu cantik Australia  Renae Ayris berkepit dengan model proton Preve dan Proton Exora ini ketika majlis 2012 Australian International Motor Show.Ini adalah eksport pertama model proton preve .

di Australia Proton mengeluarkan jualan 2 variasi iaitu model GX Manual yang berharga sekitar AUS$18,990 (RM60k) dan Model GX CVT yang harganya sekitar AUS$20,990 (RM66k)

Spesifikasi yang terdapat pada Proton Preve GX CVT disana  1.6 litre IAFM+ berkuasa kuda107 hp pada 5,750 rpm and 150 Nm pada 4,000 rpm. untuk variasi  GXR  ia dikeluarkan dengan  turbocharged 1.6 litre CFE and seven-speed ProTronic gearbox

walaubagaimanapun Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC),kawalan cengkaman roda hadapan dan dan enam beg udara yang terdapat pada model kereta ini adalah  dibawah  ustralasian New Car Assessment Program (ANCAP) bersesuian dengan tahap keselamatan 5 bintang.Di malaysia ESC hanya terdapat pada model premium dan mempunyai 4 beg udara


Selain itu kunci utama penarafan keselamatan tahap 5 bintang itu diperolehi dari struktur binaan kerangka kereta tersebut yang melalui proses HPF (Hot Press Forming) yang diperbuat dari keluli berketegangan tinggi dan sangat kukuh .


"Kedua-dua model Preve dan Exora telah  mewakili tahap yang baru dan mempunyai standard yang lebih tinggi  bagi kereta Proton dalam semua aspek yang merangkumi aspek-aspek penting seperti keselamatan, prestasi, keselesaan, kualiti pembinaan, teknologi, reka bentuk keseluruhan dan kemudahan," kata Datuk Seri Mohd Khamil Jamil di majlis pelancaran.


Harga  Exora di australia masih belum disahkan tetapi ia akan mula dijual tahun depan dengan ciri-ciri GX dan GXR. Sekali lagi, ESC, kawalan cengkaman roda hadapan dan empat beg udara akan menjadi standard keluaran, versi GXR Harga Aussie Exora masih belum disahkan tetapi ia akan mula dijual tahun depan di GX dan GXR memotong. Sekali lagi, ESC, kawalan cengkaman roda hadapan dan empat beg udara akan menjadi standard di seluruh julat, dengan versi GXR menambah ciri-ciri seperti Riverse Camera, kawalan pemanduan  dan DRLs.


A 5 +5 +5 pakej ditawarkan dengan Preve dan Exora yang terdiri daripada jaminan lima tahun atau 150,000 km, lima tahun bantuan di tepi jalan dan lima tahun perkhidmatan percuma. Model lain dalam Proton Cars semasa Australia barisan yang FLX S16 (Saga kepada kami), Gen 2 dan Persona Elegance, yang semua pada paparan. Juga pada pendirian adalah Satria Neo S2000 rally mobil.


By the way, sheila sassy dalam gambar adalah Renae Ayris, duta jenama Proton dan semasa Miss Universe Australia, tidak kurang! menambah ciri-ciri seperti kamera terbalik, kawalan pelayaran dan DRLs.


5 +5 +5 pakej  telah ditawarkan untuk Preve dan Exora pula terdiri daripada jaminan lima tahun atau 150,000 km, lima tahun bantuan di tepi jalan dan lima tahun perkhidmatan servis percuma. 

Dan Model  dalam gambar adalah Renae Ayris, duta jenama Proton Di Australia dan juga adalah Miss Universe Australia baru-baru ini





0 ulasan:

Penafian

Segala video, gambar, artikel & fail yang dipostkan ke blog Realiti Insan adalah untuk bacaan umum semata-mata. Admin tidak terniat sama sekali untuk mempengaruhi fikiran pembaca blog ini. Artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini didapati daripada pelbagai sumber seperti website & daripada pelbagai blog. Jika anda adalah pemilik hakcipta atau pemilik sebarang bahan di dalam blog ini, sila hubungi admin untuk di remove atau memberi kredit ke blog tersebut. Untuk artikel atau entri yang ditulis oleh admin anda bebas untuk menyebarkkannya.

Kepada sesiapa yang ingin berkongsi sebarang cerita yang menarik boleh email terus cerita anda ke email kami: azizulhakim4647@gmail.com

busuk

Sertai Kami

Recommend on Google
Dikuasakan oleh Blogger.

Followers

Blog Archive

ping

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! Malaysian Free Auto Backlink Exchange OverShopping Link Exchange Automatic Backlink